• Lever på hoppet

Hur lång kötid?

Hej!

Vi, jag och min sambo ska snart göra vårt första ivf. Det känns som att det kanske inte kommer fungera då jag har för högt fsh (24). Om det inte går så vill vi gärna prova äggdonation.
    Vet någon ungefär hur lång kötiden är, och vad det kostar?

• Svar på tråden Hur lång kötid?
  • Sleepingbeuty

ÄD på AVA kostar ca 60 000 skr. AVA finns i Åbo, Helsingfors, Riga och S:t peterburg.Väntetider där brukar vara 3-6 månader beroende på vilken klinik man väljer.de har åldersgräns på 45 i Finland om de inte har ändrat den på senaste tiden då de har färre donatorer där nu sen de inte får vara anonyma.
    I Riga och s.t petersburg är de anonyma.
    EGV kliniken tar 34 000 skr.Anonyma donatorer.Väntetiden är jag osäker på.Från det man börjar med kontakt till själva ET så tar det ca 2-3 månader ändå.
    Det finns ÄD kliniker på Cypern.Spanien också.Finns i fler länder också.Lycka till.

• Fiaflopp

Och går man i landstinget (vilka vissa landsting tydligen tillåter fast man gjort ivf i landstinget tidigare) så är kötiden utan egen donator ca 3 år,kostar 3000 plus egna mediciner.
    Har man egen donator (korsdonation) så är kön ca 1 år och det beror på att donatorn måste bli godkänd och lämna prover med 6 månaders mellanrum

Svar på tråden Hur lång kötid?