• Christina W

Tips på dopgåva?

Hej!
    Vi ska på dop snart och vill gärna ha tips på en riktigt bra och speciell dopgåva!
    Ingenting tråkigt, inget från ex. guldfynd. Inte kläder..
    Någonting roligt men användbart. Något som får föräldrarna att le när dom öppnar presenten, något som kan uppskattas av barnet också helst!
    Barnet är en flicka på 6 månader.

Någon som har tips?? Vore mycket tacksam för svar!!

Ett evigt hopp har den som evigt längtar...
  • Svar på tråden Tips på dopgåva?
  • Aquariana

ett presentkort på gör din egen bok? gordinegenbok .se

• Linda 1978

Vilken prisklass undrar jag? 

~Linda~ -Många drömmar, en verklighet...-
  • Christina W

Ja, prisklass.. <500kr helst..
    Egen bok hade vi som ev. idé!
    Tack för svaren..

Gärna mer? Skrattande

Ett evigt hopp har den som evigt längtar...
  • burnisen

Jag beställer ofta en handsydd filt från en kvinna i Halland där man får en rosa eller blå filt med barnets namn och födelsedatum på + en stork som håller ett barn i munnen. En väldigt uppskattad gåva, gav en igår senast till ett par som "inte ville ha saker utan bara pengar" pch det blev JÄTTE uppskattat!! Inboxa mig om du känner att du vill ha numret  

.?:*¨¨*:?.Älskar min Alvin 060922 .?:*¨¨*:?.
  • hjärtegullan

En sån där bok / saga men barnet som huvudperson i upp till 4 namn o även stad, min stina fick en sån av kompisar med deras barn namn o Stinas givetvis i sagan . Kul att ha o läsa för henne, det tyckte storasyster i alla falll!!

• Chivaz

En avjutning på foten/handen, finns allt ifrån gips till kristallglas.

• Siggemamman

Böckerna "Barnkammarboken" är jättebra! de finns tot 6 böcker tror jag, utformade efter barnets utveckling. Även en bok med bara sången! de rekommenderar jag starkt.
    Eller varför inte börja ge en av A Lindgrens filmer på dvd? de finns ju som en serie, ngt man kan "samla på" åt barnet så har man födelsedagarna fixade oxå de närmaste åren!

• Zolen1

Mina barn har fått en handgjord kruka med lock, står deras namn på den.
    men vissa skriver välling eller nappar men jag tyckte de blev mer personligt med namn!!

• solrosblad

Köp ett olivträd, de blir gamla om man sköter det.

Svar på tråden Tips på dopgåva?