va rädd jag vart plötsligt!
det bara hoppa till i bröstet! så rädd vart jag! varför måste det göra ont när man ska föda?!
det bara hoppa till i bröstet! så rädd vart jag! varför måste det göra ont när man ska föda?!
Jo, därför aatt där det vanligtvis inte får plats mer än en penis, ska nu en hel bebis ut. Det är därför det gör ont.
jag är rädd för värkarna!
va inte det, det är så häftigt!
jag hade eda men det är för jag kände att det behöver ju inte göra mera ont än det måste.
min dotter är 10 dagar å jag skulle kunna göra det igen snart om jag bara slapp vara gravid i nio månader.
ta dte lugnt å lyssna på kroppen spänn inte emot utan våga"rida" på värken. jätteläskigt i början att våga släppa kontrollen å jag blev oxå rädd när värkarna tog i som värst men det är inte det onda som jag blev rädd för utan kraften.
som att köra bil i 300 km i timmen å känna att man inte behärskar dte men nånstans så klarar man av att hålla sig på banan.
lycka till, du kommer tycka att dte är värt allt när det är klart!
Ja, värkarna gör ont. Det är bara att inse. Så länge jag var hemma gick jag fram och tillbaka tvärs över lägenheten för att koncentrera mig på att gå istället för att koncentrera mig på värkarna. Väl på förlossningen kan man flustgas (om man har tur) och EDA, akupunktur m.m.
Det jag vill säga egentligen är att man överlever. Jag lovar.