• CT65

2 missfall på raken, nu + igen!!

Hej!
    Fick missfall slutet av april, ett till i slutet av maj och igår plussade jag igen. Fertiliteten verkar ju inte vara några problem men jag undrar ju varför jag fick 2 missfall?

Flera ggr när jag gjort VUL inför mens så har läkaren sagt att mina slemhinnor inte är särskilt svullna och det skall dom ju vara innan mens.
    Undrar om det kan spela in, tänkte att ägget kanske har svårt att fastna ordentligt, vad tror ni?

• Svar på tråden 2 missfall på raken, nu + igen!!
  • isisisis

Det är lättare att få missfall när man börjar komma upp i åren.
    Äggen blir sämre.
    Men rätt vad det är kan det ju lyckas eftersom du blir gravid iaf!
    Bättre tur nästa gång!

• Bling1975

Slemhinnorna kan vara ett problem. Vi som gör IVF och stimulerat FET får en medicin för att öka på slemhinnan. Den bör ha en tjocklek om ca 10 mm vid ÄL för att embryot ska kunna fastna ordentligt. Om det är tidiga missfall kanske det spelar in, men annars borde det göra det svårare att få plus bara. Lycka till den här gången!

Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • CT65

Tackar, hoppas inte det är ett skruttägg denna gången!

Vad är det för medicin ni äter för slemhinnan? Tänkte ringa gyn imorgon och prata med dem om det.

• Bling1975

Jag äter först Progynon (tabletter) från första mensdagen (bygger slemhinna) och sedan kompetterar jag det med Crinone (Vaginalgel) från ÄL. Men jag tror att tabletterna förhindrar egen ÄL så om du kan bli gravid på egen hand så kanske det finns någon annan medicin bara för slemhinnan.

Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • CT65

isisis: är det ok att ta membrasin när man redan blivit gravid, eller skulle man ta den innan?

• isisisis

Membrasin kan du ta under graviditeten vad jag vet.
    Har inte frågat någon läkare.
    Det är iaf en olja som utvinns ur Havtorn.Det är en omega7 olja.
    Så om det är ok att äta andra omegaoljor så bör det vara ok med omega7 också!
    Du kan ju annars fråga BM.

• isisisis

Men effekten av membrasinet är ju att slemhinnorna blir starka.
    Och äldre kvinnor har just det problemet,och det kan ibland vara en orsak till att ägget inte fäster,vad jag har kunnat läsa.
    Så det är ju INNAN som man vill ha effekten skulle jag tro!

• CT65

Det jag undrar är om mina ägg fastnar "litegrann" och sen lossnar igen efter ett tag och då blir det missfall, konstigt låter det ju men man försöker ju alltid hitta orsaker till allting.

• isisisis

Det är nog bara så att det är lättare att få MF helt enkelt när man är äldre.Eftersom äggen är av sämre kvalitet då.Det blir ju en hel del MF för alla generellt.Men MF risken är större i högre ålder.
    Det är visst 30 % MF risk vid alla graviditeter,sen är det "bara" 60% chans att ägget fastnar när det är befruktat.
    Så varje barn är ett mirakel egentligen!
    Du kan läsa på fertility .com bla....
    Har läst vad jag kunnat komma över här under 2 år!
    Minns inte ens var jag hittat allt.
    Man har luskat över varenda information man kunnat hitta ju,i jakten på något nytt tips!
    Lycka till nu! Håller tummarna!

• Myzteria26

Tror absolut att du ska tala med din läkare/gyn innan du stoppar i dig massa olika piller :) Testa aldrig på egen hand skulle jag vilja föreslå :) Lycka till.

Svar på tråden 2 missfall på raken, nu + igen!!