• Millans hustru

vad kan skrållandockan säga?

har en knepig fråga. ska ev köpa en skrållandocka till dottern men behöver veta VAD hon säger. Vet någon som har en sådan? Vad jag undrar är vad hon ger för budskap, är hon krävande? Jag är fundersam fördottern fick en "amazing Amanda" i julklapp o den tänker vi göra oss av med då den är sågräsligt krävande och knepig att leka med. Hon säger typ "mamma älskar du mig" o när dottern inte svarar så säger dockan "amanda ledsen". Och när dottern inte är snabb nog att plocka fram pottan till dockan så kissar den i byxan och ber om förlåt.... Blir så konstiga budskap. Är skrållan bättre? Det är förstås min förhoppning?
    Det är lite grisen i säcken med dessa dockor...
    Madde

• Svar på tråden vad kan skrållandockan säga?
  • SeTa

Skrållan säger olika, beroende på vilken skiva som är i.
    Så var det iaf när jag var liten.
    En vill hon bli sjungt för.
    En är hon hungrig osv.
    Vad jag kommer ihåg var det inget "straff" på hennes uppmaningar.

• Tess76

Vi har en "Skrållans lillasyster" och den låter bara om man "skakar" till den. Den gråter eller skrattar ett par sekunder, säger "lillan" och "mamma". Inget krävande alls.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Millans hustru

Okej, fint. om man har "orginalskivan, som medföljer då man köper en skrållan idag, vad säger hon typ? Trycker man föresten igång henne eller hur får man henne att prata nu för tiden?

• Cece2

Oj, Amanda-dockan verkar avancerad...
    Dotterns Skrållan-docka har väl ca 20 olika saker som hon säger, typ: jag är hungrig, du är snäll mamma, jag vill inte gå och lägga mig, kan du läsa en saga osv. Inga "straff" på nåt sätt, eftersom den antagligen väljer slumpmässigt från skivan vad hon ska säga. I bland blir hon förstås VÄLDIGT tjatig Pratar gör hon när man trycker henne på magen.

• MARIA99

Tjejerna har en som morfar köpte 01 den säger samma saker som Cece 2 s.. +" jag vill ha godis mamma"
    Tror det finns extra skivor att köpa till

• Millans hustru

vad bra! tack allihop

Svar på tråden vad kan skrållandockan säga?