• Cemman82

hur lång tid

hur långt tid tog det för er att bli gravida??
    vi har försökt nu i 1,5år och ´längtan börjar bli enorm! =)

• Svar på tråden hur lång tid
  • Lundby87

För oss tog det 13 månader men vet andra par som behövt allt ifrån 2-5 år. Å tyvärr så kan man inte göra nått mer än att hoppas att tiden ger med sig. Men som det ser ut så är det ju fortyfarande ljust för er då ni inte har fått beskedet om att ni inte kan få barn

• Snoopy1974

För oss har det tagit över 8 år och vi försöker fortfarande.
    Har man försökt i över 1 år och inte lyckats har man rätt till en utredning. Hör med din kvinnoklinik vet ja...

.?:*¨¨*:?. .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?. Kram från Snoopy1974 .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Cemman82

Nej,vi har ju varit på utredning,men dom hittade inga fel...
    Väntan är det värsta.... Vi skulle vänta över sommaren och har det inte lyckats då så ska vi testa ivf... Suck =(

• Lundby87

Ert bar komer iallfall vara efterlängtat och byggt på massa kärlek vilket jag ser som en väldigt fin start..

• Cemman82

emmi: det har du helt rätt i... kommer vara så efterlängtat så =) När den tiden är inne =)

• Lundby87

herru gud så slarvigt jag skriver måste trycka ner knapparna bättre så bokstäverna kommer med

• Kwela

VI har försökt i 2,5år nu och aldrig varit gravid. Jag förstår verkligen vad du går igenom och jag önskar dig all lycka till.

Skolsköterskan på högstadiet hade fel ...
  • hama

Vi är ett av de par som lyckades tillslut. Blev gravid på 3:e inseminationen och då hade vi försökt i 2½ år. Känner oerhört med er alla som fortfarande längar och kämpar, tiden då vi försökte kommer vi alltid att bära med oss och det har gjort oss oerhört ödmjuka och tacksamma för att det lyckades tillslut!

Kram på er!

• Flisan79

vi lyckades spontant (med lite huskurer, finns på min sida) efter mer än 7 års försök och 3 misslyckade IVF.

Ge inte upp

• Gnotten

Har försökt i snart två år. Jag skulle rekomendera utredning. Det tar tid innan man kommer in och sen är det kö till IVF. Alla dessa köer. Så sök hjälp och fortsätt kämpa.

• dorry

Vi höll på 3,5 år med väntan och undersökningar och blev gravida efter vårt första IVF så tappa inte hoppet tjejen. De flesta lyckas att bli gravida oavsett metod.
    Väntan kan kännas väldigt långt och påfrestande och tar mycket energie och man få en massa frågor som börjar med ordet varför och slutar oftast med just jag/vi.
    Jag och min sambo var tom nära att göra slut för att man hör något dumt att vissa passar bara inte men det är inte sant.
    Vissa saker bara går inte förklara men det finns inget som bevisar mediciniskt att vissa personer inte passar ihop.
    Om ni älskar varandra och vill ha barn då kommer ni säkert få de en vacker dag och som sagt det finns mycket hjälp att hämta nu för tiden.

• S4NDR4

Vi har försökt i snart 3,5 år & fof inte blivit gravida nån gång! Ska påbörja vårt 3a IVF-försök nu i Augusti! =)

• Ninnie

Vi har försökt få barn sen juni 2002. Gjort 3 IVF försök och 2 FET blivit gravid en gång. Men fick missfall. Vi ska nu göra vårt sista IVF försök med spraystart den 9 augusti. Vi har 7 stycken eskimåer i frysen men dom får ligga kvar där. Nästa steg blir nämligen adoption om vi misslyckas nu igen.

kram

• BEJA

Vi lyckades spontant efter 5 år o 4st misslyckades ivf-försök..

Håller mina tummar o tår o önskar er LYCKA TILL!!

• åttiett

drygt 4 år nu... första IVF i höst

• kristinah

ca 4 år

sen blev vi gravida just som vi bokade tid för utredning - andra barnet hann vi inte ens börja drömma om så nu har vi två mirakel.

Men jag är noga med att påminna mig om hur förtvivlande svårt det var att komma hit - att inget bör tas för givet och jag ser till att jag aldrig glömmer vilken fantastisk gåva ett barn är.

vet hur det känns att längta och hoppas......
  • Ängeln Casper

första 1 mån, andra 6 mån, tredje 1,5 mån 

Vad jag förstår så har man rätt att få en utredning och hjälp om man försökt bli gravid i 1,5 år utan att de gått vägen..... Prata med din BM om du är intresserad av hjälp.

Lycka till Kramar

Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & Emilia
  • Halva

Vi lyckades spontant på 20:e försöket. Vi skulle precis påbörja IVF!

Svar på tråden hur lång tid