• luckysun

Ledsen.

Usch, jag fölorade min son i v.18 i magen på grund av oupptäckt GBS (urinvägsinfektion) vilket gjorde att fostervattnet gick och jag fick bli igångsatt med piller (som en abort).

Är livrädd för att kanske vara för uttöjd i livmoderhalsen så att jag kanske egenltligen behöver ett cerklage men att ingen upptäcker det förän det är försent.

Läkaren på Huddinge sjukhus sade att jag ej få ha katastroftankar utan att jag måste släppa mig oro men hur lätt är det då jag ej litar på den svenska läkarvården som är stressade, nonchalenta på grund av penga-bristen inom sjukvården.

Dem har ej tid att testa alla gravida kvinnor om man är bärare på GBS på grund av dem drar alla över en kam och tror att alla graviditeter ska gå så bra.

Det är trots allt 30% av alla kvinnor som är bärare och om man ej behandlas med pencillin kan det sluta lika olyckligt som för mig.

Är bara rädd för att ej kunna bli gravid igen (har en medicinsk abort bakom mig samt som sagt missfall i v.19).

Är rädd för att om jag blir gravid igen att min livmoderhals är uttöjd och att det kunde ha gått bra om jag fått hjälp i tid...

Ville bara skriva av mig...knäckt..

• Svar på tråden Ledsen.
  • tessilago

Jag hoppas att det kommer gå fint för dig framöver och jag förstår att du är orolig och inte kan släppa tanken på det värsta!
    Men så länge man tänker positivt och att det kommer gå bra så brukar det gå vägen!
    Tänk positivt så blir det positivt!

Kämpa på!

♥ Engla 061010 ♥
  • BabeGrl

Usch, det e inte latt att mista, jag var dock inte gangen sa langt nar jag miste min forsta. Jag var bara i v8 men jag fick dock opereras for jag hade utomhavendeskap, o min dr fick ta bort en del av min aggstock sa nu har jag bara en. Jag blev knackt och fick PostPartumDepression. Visste inte att man kunde fa det aven om man inte foder ett barn, men jag gick o pratade hos en psykolog o det hjalpte mig. Jag vet inte vad jag skall saga for att fa dig att ma battre for det finns inget men forsok att prata med din partner om det o grat ut, det gjorde vi och det hjalpte. Det e inte bara vi mammor som mister ett barn, pappan har ocksa starka kanslor. Hoppas att det gar battre nasta gang, jag hade nog forsokt att hitta en privat lakare for att testa nasta gang du blir gravid. Jag bor i USA sa jag vet inte riktigt hur sjukvarden har blivit hemma. Men jag onskar dig all lycka o forsok att prata ut dina kanslor med nagot professionell. Kram

Svar på tråden Ledsen.