HJÄLP med nytt-jobb-fråga & svårt bli gravid
Snälla HJÄÄÄÄÄÄLP mig med kloka råd om hur NI hade gjort?!
Fakta:
* Jag har idag en tillsvidareanställning som jag inte trivs nämnvärt på! Det är inget ställe jag ser mig på i längden, men det är i Stockholm svårt med "fasta" tjänster...
* Jag har PCO och försöker bli gravid med Pergo. Funkar inte detta inom 6 månader blir det iVF (står redan i kö-beräknad kö-tid privat = 6 månader bara!)
* Sambon har fått veta att det är lite osäkert med jobb efter årsskiftet (han är dock fast anställd och har bra lön)
Dilemma:
Blivit erbjuden ett vikariat inom en verksamhet där jag tror att jag skulle passa mycket bra och säkert trivas!
Vikariatet är minst 1 år, men troligtvis uppemot 3 OCH de lovar att de jobbar för att det ska bli en "fast" tjänst (jag blir sist in, men alla andra har fasta tjänster!)
Vad är då dilemmat?! Jo det är ju tryggt med fast tjänst i dagsläget då vi aktivt försöker bli med barn, om jag blir gravid är det bättre om jag har den fasta tjänsten, om jag blir gravid med vik undrar jag vad som händer SEN?, å andra sidan kan det ju sluta med att vi INTE får biologiska barn & behöver påbörja adoptions-karusellen inom några år & visst vill man då trivas på jobbet under tiden?
Åhhhh... blir galen!
HADE jag inte haft fast tjänst hade jag inte tvekat på att byta!
Snälla kom med någon liten tanke om hur NI gjort & varför?
*tack tack tack*
Ps: VET att jag med 99.9% INTE får tjänsteledigt av min chef
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 19:40:37:
En risk jag ser är ju om man går under behandling & kanske då blir "besvärlig" om man är ledig några timmar/någon dag då & då...
bara som exempel...
Att det då är värre om man har vikariat än fast tjänst...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 19:41:53:
För att inte tala om OM man blir gravid & får symtom/besvär som leder till tillfälliga sjukskrivningar..
*ok man ska inte måla f*n på väggen, men...*
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)