Rädd
Jag är nu i vecka 32 (30+32). Jag är jätterädd inför förlosnning om vad som ska hända osv. kan man bli igångsatt? Hur gör de då?
Tacksam för alla svar
Jag är nu i vecka 32 (30+32). Jag är jätterädd inför förlosnning om vad som ska hända osv. kan man bli igångsatt? Hur gör de då?
Tacksam för alla svar
Alla är nog rädda för att de ska ske något neg...
Men försök att inte tänka på de..utan koncentrera dej på att föda.Jätte grattis till bebben i förväg
Du behöver inte vara rädd!! De allra flesta förlossningar startar av sig själva. Blir man igångsatt är det oftast med hjälp av dropp. Det känns inget och gör inte ondare än om det kommer igång av sig självt. De kan oxå ha hål på fostervattensäcken. Det ska inte heller göra ont eller ens kännas.
Försök att inte tänka så mycket på det, då oroar du dig bara ännu mer.
Allt kommer gå bra!
Prata med din barnmorska, ställ så många frågor du kommer på! Det är det hon är till för. När man vet lite mer om vad man kan förvänta sig så brukar det kännas lite bättre. Visst kan man blöda (lite eller mycket), men det är så olika.
För min del spelade det ingen roll, jag hade struntat i om det så varit 5000 personer i rummet:) Men praktikanter kan man säga nej till, de frågar alltid om det är OK innan de tar in praktikanter.