• ana dallo3a

Rädd

Jag är nu i vecka 32 (30+32). Jag är jätterädd inför förlosnning om vad som ska hända osv. kan man bli igångsatt? Hur gör de då?

Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Rädd
  • Merlottis

Alla är nog rädda för att de ska ske något neg...
    Men försök att inte tänka på de..utan koncentrera dej på att föda.Jätte grattis till bebben i förväg

Skenet bedrar jävligt mycke
  • ellam71

Du behöver inte vara rädd!! De allra flesta förlossningar startar av sig själva. Blir man igångsatt är det oftast med hjälp av dropp. Det känns inget och gör inte ondare än om det kommer igång av sig självt. De kan oxå ha hål på fostervattensäcken. Det ska inte heller göra ont eller ens kännas.

Försök att inte tänka så mycket på det, då oroar du dig bara ännu mer.

Allt kommer gå bra!

• ana dallo3a
    Merlottis skrev 2007-06-20 14:20:35 följande:
    Alla är nog rädda för att de ska ske något neg...Men försök att inte tänka på de..utan koncentrera dej på att föda.Jätte grattis till bebben i förväg
    Tack så mycket. Det är det första barnet och jag tänker hur det ska vara, kan man blöda mycket?
  • ana dallo3a
    ellam71 skrev 2007-06-20 14:21:09 följande:
    Du behöver inte vara rädd!! De allra flesta förlossningar startar av sig själva. Blir man igångsatt är det oftast med hjälp av dropp. Det känns inget och gör inte ondare än om det kommer igång av sig självt. De kan oxå ha hål på fostervattensäcken. Det ska inte heller göra ont eller ens kännas. Försök att inte tänka så mycket på det, då oroar du dig bara ännu mer.Allt kommer gå bra!
    Tacktack =) Jo måste försöka att inte tänkapå det, men för att det är det första barnet och kan inte så mycket om det.
  • Tigerwoman

Prata med din barnmorska, ställ så många frågor du kommer på! Det är det hon är till för. När man vet lite mer om vad man kan förvänta sig så brukar det kännas lite bättre. Visst kan man blöda (lite eller mycket), men det är så olika.

• ana dallo3a
    Tigerwoman skrev 2007-06-20 14:35:16 följande:
    Prata med din barnmorska, ställ så många frågor du kommer på! Det är det hon är till för. När man vet lite mer om vad man kan förvänta sig så brukar det kännas lite bättre. Visst kan man blöda (lite eller mycket), men det är så olika.
    Tack för ditt svar =)
  • Merlottis
    ana dallo3a skrev 2007-06-20 14:29:06 följande:
    Tack så mycket. Det är det första barnet och jag tänker hur det ska vara, kan man blöda mycket?
    Va precis likadan som du...fasade för de mesta.de beror på om man spricker eller inte.
    ja sprack...(analmuskeln) kunde fan inte skit på nästan 2 veckor
    men min förlossning blev jätte bra.tog bara 3 timmar...men trodde att ja skulle ligga i flera timmar.Mitt ex blev lite flint på ena sidan när ja krystade men de fick han bara för att han gjorde mej på smällen,och att ja får ta de onda

de är lite jobbigt när de är första gången..man vet inte alls hur de funkar....en massa slangar en massa folk...ja hade 5 praktikanter hos mej.ja blev TOTALT förbannad.
    de ska inte vara en massa folk som ska se hur ja ser ut mellan benen..de va DE som ja tyckte va jätte jobbigt...

men de kommer att gå jätte bra.
  • ana dallo3a
    Merlottis skrev 2007-06-20 14:50:06 följande:
    Va precis likadan som du...fasade för de mesta.de beror på om man spricker eller inte.ja sprack...(analmuskeln) kunde fan inte skit på nästan 2 veckormen min förlossning blev jätte bra.tog bara 3 timmar...men trodde att ja skulle ligga i flera timmar.Mitt ex blev lite flint på ena sidan när ja krystade men de fick han bara för att han gjorde mej på smällen,och att ja får ta de ondade är lite jobbigt när de är första gången..man vet inte alls hur de funkar....en massa slangar en massa folk...ja hade 5 praktikanter hos mej.ja blev TOTALT förbannad.de ska inte vara en massa folk som ska se hur ja ser ut mellan benen..de va DE som ja tyckte va jätte jobbigt...men de kommer att gå jätte bra.
    kan man göra nått för att slippa spricka? Haha =) jaa men hur barnmorskor ska det vara i rummet egentligen? Så obehagligt att många människor ska titta., jag skulle nog koncentrera mig ppå de mer än förlossningen =)
  • Merlottis
    ana dallo3a skrev 2007-06-20 14:59:21 följande:
    kan man göra nått för att slippa spricka? Haha =) jaa men hur barnmorskor ska det vara i rummet egentligen? Så obehagligt att många människor ska titta., jag skulle nog koncentrera mig ppå de mer än förlossningen =)
    Hehehe..ja de skulle ja ha gjort..Men ja tycker de är LITE skämmigt att visa sej så ja koncentrerade mej på de hahaha
  • Tigerwoman

För min del spelade det ingen roll, jag hade struntat i om det så varit 5000 personer i rummet:) Men praktikanter kan man säga nej till, de frågar alltid om det är OK innan de tar in praktikanter.

• Merlottis
    Tigerwoman skrev 2007-06-21 11:05:23 följande:
    För min del spelade det ingen roll, jag hade struntat i om det så varit 5000 personer i rummet:) Men praktikanter kan man säga nej till, de frågar alltid om det är OK innan de tar in praktikanter.
    Ja..men för mej så spelar de STOOOOOR roll hahaha...Att man tänker på sådant när man ligger o föder och har ont
Svar på tråden Rädd