• emma80

Sluta med välling på kvällen

ni som har slutat med välling på kvällen får era barn ingenting annat än middagsmat innan de ska sova... vad gör ni om de ätit dåligt til middag?? min dotter är 2 år och 3 månader och har precis slutat med kvällsvällingen

• Svar på tråden Sluta med välling på kvällen
  • Emilia82

när vi slutar...så tänkte jag ge smörgås eller någe...fil kanske åt tösen...men vet ej...

• Flisis

Varför sluta med vällingen? Kvällvälling drack min tjej utöver alla mål tills hon inte längre ville ha den. Jag ersatte aldrig något mål utan hon fick det utöver.

• Wkd chick

min son slutade med välling när han va 2 år. vi ger mjölk å smörgås / youghurt ist:) de va hans eget val!

• Annaise

Låter också min treåring dricka välling till hon bestämmer själv att hon inte vill ha mera! Tycker det är behändligt!

• Emilia82

flisis; men efter 3 år känns det ju som man kan ge någe annat...att de ej dricker välling till skolan sen=)

• ucka

Alice äter så mycket mat runt 18-18.30 så det kändes fjompigt att ge henne välling en timme senare innan sovdags... Nu får hon ibland på morgonen bara (om vi är lata och vill vänta lite med frukosten ) hon får inget annat som "ersättning" (iofs vatten ibland)

• emma80

vi tänkte sluta på kvällen men inte på morgonen...

• Flisis

Hahaha nej men man kan ju gå över på pipmugg och frukost välling om barnet gillar det. Välling är bra för magen. Tror det var vid 3-3 1/2 år som hon valde bort det..

Emilia82 skrev 2007-06-18 21:31:42 följande:
    flisis; men efter 3 år känns det ju som man kan ge någe annat...att de ej dricker välling till skolan sen=)
  • babyboom24

Min son slutade med kvällsvälling självmant strax innan han fyllde 2 år och sedan dess får han en portion gröt på kvällen (från semper) det är det han vill ha så det får han så länge han vill sen får vi se vad det blir om han överhuvudtaget vill ha något.

• Lirre

Vi tänket inte sluta med kvällsvällingen förens Agnes vill det. Nu är hon ju bara 1,5 år men iallafall.

Är bra att dom får vällingen på kvällen så dom har nåt i magen & sover bättre än att ge på morgonen tycker jag. Då kan man ju ge nåt annat till frukost.

(¯`°?.¸ ♥ Agnes 16 månader ♥ ¸.?°´¯)
  • The Bumblebee

När grabbarna slutar med sin kvällsvälling så kommer de få någon annan kvällsmat. Te.x. smörgås och mjölk, gröt eller kräm. Vi vuxna äter oxå kvällsmat, äter inte middag så sent - så man hinner bli hungrig innan man går till sängs.

Minns att jag absolut inte kunde sova om jag var hungrig/sugen när jag var barn så vi kommer att ge kvällsmat.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Sluta med välling på kvällen