• luckysun

Orolig - jobb och eventuell graviditet!

Hur gjorde ni med era jobb under era eventuella riskgraviditer? Var du sjukskriven? Läs gärna min presentation. Hur gjorde ni ekonomiskt då? Kramar
    Kanske inte alls bra att stressa på jobbet för det kan ju framkalla missfall. Jag jobbar på kontor med spring i trappor hit och dit och arbetsgivaren använder varje minut att sätta mig i arbete. Är kontorsassistent.

• Svar på tråden Orolig - jobb och eventuell graviditet!
  • korven72

Trist med missfall =(

Jag har aldrig haft problem med blödningar eller liknande, men vet att stress inte är bra för sin egen hälsa när man är gravid. Det är svårt om du har en chef som sätter dig i arbete hela tiden.

Det bästa är ju om man kan kommunicera med chefen och kanske få lite andra arbetsuppgifter under graviditeten...

• luckysun

svart tulpan, hinner inte ens läsa mina privata e-mail, dvs. logga in på min hotmail-adress.
    Dessutom har arbetsgivaren installerat en mjukvara i allas datorer så han kan när som helt se vad jag tittar på (få upp min datorskärm) och så vad jag gör. (Läskigt)

Och det är hela tiden sådan aktion. Kvinnan jag assisterar är en sprallig 30-åring. (tjo-hopp liksom) Jag blir så stressad och mår inte bra där.

• luckysun

Fick det jobbet efter arbetslöshet och vill ej ge upp än men jag fasar om jag blir gravid igen hur det ska gå...

• korven72

Suck, det låter skitjobbigt =(

Det är ju inte det enklaste att få ett nytt jobb eller bli sjukskriven och godkänd av försäkringskassan heller...

Kan du inte försöka rådfråga din BM som du mött tidigare och som har lite koll på dig och din kropp vad hon om sjukskrivning?

• luckysun

Ja eller om jag berättar sanningen för damen jag assisterar om jag skulle bli gravid.
    Då kanske jag kan få ta det mer långsamt.

• korven72

vad hon tycker angående sjukskrivning skulle det stå hehe... Börjar bli trött i ögonen =)

Har man möjlighet och förtroende för sin chef så tror jag att man möts av förståelse om man berättar om graviditet i ett tidigt stadie. Då vet dom ju varför man beter sig lite märkligt hehe...

luckysun skrev 2007-06-16 20:56:40 följande:
    Ja eller om jag berättar sanningen för damen jag assisterar om jag skulle bli gravid. Då kanske jag kan få ta det mer långsamt.
  • Bellbox

självklart ska man må bra, men i ärlighetens namn skulle väl ALLA tycka likadant? Tänk dig situationen i vården, inom städ, inom... ja vad som helst

Tycker inte att man ska tänka "jag sjukskriver mig heltid" utan kanske ta det lite på sitt eget ansvar att kanske gå ner i tid, kanske jobba 75% (ok man kan sjukskriva sig 25% då)

Besegra Clearblue-monstret !
  • Bellbox

sen SJÄLVKLART om man har en medicinsk åkomma som triggas av stress så ska man ta det säkra före det osäkra! Självklart!
    All lycka!

Besegra Clearblue-monstret !
Svar på tråden Orolig - jobb och eventuell graviditet!