• Anarcha

Vaniljkräm av vaniljsås?

Kan man göra något med färdig vaniljsås så den går att använda som vaniljkräm. Till fyllning i en tårta exempelvis?

Kan man kanske blanda i maizena eller potatismjöl eller nåt sånt?

• Svar på tråden Vaniljkräm av vaniljsås?
  • RiaRa

Maizena borde ju funka, om du inte har mer pulver. Det ger ju ingen smak ifrån sig.

• RiaRa

Maizena redning, till sås alltså. Annars får du göra en redning på lite vatten och potatismjöl. Står säker på påsen hur man gör.

• Anarcha

Då testar jag det. Tack!

• RiaRa

OBS jag har aldrig testat själv. Du får inte bli arg om det inte funkar! Snälla

• Anarcha

Nej men jag har ingen koll på bakning och sånt alls så jag tänkte höra på FL om det finna nån anledning till att man absolut inte kan göra så. Blir såklart inte arg!

• getingmidja

Köp marsánsås på paket (dvs pulver), det funkar kanon att göra kräm på om man tar mindre mjölk. Står tom på paketet.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • djmugg

Man kan göra den där vaniljsåsen man köper i pulverform (har för tillfället fått hjärnsläpp vad den heter) tjockare så att den går att ha i tårtor osv. Tror det till och med står på förpackningen hur mycket mjölk man ska ha då. Man har bara i mindre mjölk än vad man har i vanliga fall.

• djmugg

Ja, det var marsansås jag menade med...

• Laire

Tipsar också om att marsansås (ev med lite mindre mjölk) blir ännu bättre med några skedar vispad grädde irörd! Blir mycket krämigare!

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Magical
    EMELIE0215 skrev 2023-06-22 15:52:38 följande:

Gelatinpulver!

På riktigt? 
    Du lyfter en tråd från 2007! TS lär ha gjort sin vaniljsås för läääängesen. 
Svar på tråden Vaniljkräm av vaniljsås?