• enlitenbitkaka

Upphittat bankkort

Visste inte vart jag skulle lägga tråden så jag provar här.

När jag hämtade tidningen i vårt brevinkast imorse så damp även ett bankkort ner på döttmattan. Kollade upp personen på hitta.se och han bort 17mil härifrån. Vet inte riktigt hur det hamnade i vårt brevinkast...bor liksom på tredjevåningen i hisshus med låst ytterdörr nere i entrén så han måste väl ha varit här i huset?

Ska jag lämna kortet till polisen? Ringa killen som äger kortet? Skicka det till banken?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Upphittat bankkort
  • älska livet

ring killen så får han bestämma vad ni ska göra..han kanske redan har spärrat de..då kan ni klippa kortet...ring å hör med han

• Shadilly

Eftersom du inte vet hur ärlig personen är som bankkortet tillhör så skulle jag rekommendera att du lämnade det till banken i ituklippt skick och fick ett kvitto på det. Så gjorde jag när jag råkade ut för samma sak.

Även om du lämnar tillbaka kortet skulle ju personen rent tekniskt ha kunnat handla på internet med det och sedan påstå att det var du.

• Coccolina

På baksidan av mina kontokort/bankmatkort står det

"Vid upphittande lämna in det ituklippt till närmsta bankkontor"

Life's a bitch get used to it!!!
  • pajas01

klippkortet.. vad ska du göra han bor 17 mil bort ring han å säg att du fick hans kort å sen bara at du har klippt isönder de...

de skulle jag vilja ialla falll.. han har ju säkert spärrat de men de känns ju skönt ialla fall

Svar på tråden Upphittat bankkort