• Kansas18

Akupunktur-hjälp!

Kan inte ni som har erfarenhet hjälpa mig.

Tänkte prova akupunktur inför nästa ÄD. Men hur många behandlingar ska man ta och hur nära inpå ET? Det är ju ganska dyrt och vill inte bli lurad...Hoppas ju oxå att det ska hjälpa.

• Svar på tråden Akupunktur-hjälp!
  • Frannyfine

hej hej.. ag vet inte vad äd och ed du skriver om är(sorry) men jag fick akupunktur under min sista graviditet mot illamående.. och det funkade faktiskt!! jag var riktigt skeptiskt innan. Jag provade att inte gå till barnmorskan och få det men då spydde ja som en idiot igen så... Hoppas det blir bra!

åskvigg, ljungeld, gnista, åskslag , oväder, tordön, dunder, blixt och dunder,
  • Baggs

Kansas: Jag har gått på akupunktur under våra IVF-behandlingar! Två gånger har jag bara fått till 5 st akupunkturbehandlingar under IVF-omgången och då med negativt slutresultat. När jag blev gravid med sonen gick jag 9-10 gånger på akupunktur och det hjälpte ju! Nu har jag precis avslutat syskonförsök nr. 2 och har då inför det gjort 10 akupunktur behandlingar och väntar med spänning resultat, testdag nästa vecka...
    Framförallt tycker jag att det har varit en avslappnande behandling, men det är ju bara en sidoeffekt egentligen!

• Vårbris

Hejsan.
    Jag har gått på akupunktur i samband med min första och förhoppningsvis lyckade ivf (är nu i v.7). Nu var det min man som hade slöa simmare, men jag valde att testa för att maxa chanserna. Jag fick två behandlingar innan jag gick in i sprutfasen, detta för att få ordning på mina obalanser. När jag började med sprutorna så ändrades nålarna. Sedan fick jag en behandlingen timmen innan ÄP. Jag fick en behandlingen timmen innan ET och en timmen efter ET. Detta skulle öka blodflödet till livmodern så att embryot lättare kunde fästa.

Jag är i alla fall glad att jag testade. Har även gått nu efter ET några gånger. Rekommenderar att du går till någon som är van att behandla vid just IVF:er eller använder sig av kinesisk akupunktur. Lycka till!

• Kansas18

Tack så mycket för svaren.

Frannyfine: ÄD betyder äggdonation och ET betyder Embryo Transfer.

Baggs: Oj så många behandlingar innan. Jag hinner bara med 4 i Sverige och 1 i Riga innan ET. Kanske man borde göra något efter oxå som Vårbris. Jag har gjort min första akupunktur idag. Jag vet inte om jag kände något speciellt, kanske lite frusen bara.

Jag måste säga grattis till dig Vårbris och jag håller tummar och tår för Baggs. Du skriver väl hur det gått.

Många kramar och lyckoönskningar.
    Kansas

Svar på tråden Akupunktur-hjälp!