• NiRoDe

Tips på bra picknick mat till barn för badstrand osv. önskas!!

Som rubriken låter, jag skulle hemskt gärna vilja ha förslag (gärna med recept till) på bra picknick mat som är bra att ta med sig när man ska på badstranden, till lekparken, på semester osv.

Har total idétorka just nu... så mata på med förslag är ni supersnälla!!!

• Svar på tråden Tips på bra picknick mat till barn för badstrand osv. önskas!!
  • mikka83

Finns det uppvärmningsmöjligheter så är ju pannkakor lätt att ta med sig.. Det går oxå göra pizzabullar.. Annars får man väl göra goda smörgåsar, baguetter eller ta med sig risifrutti. Har man en lite bredare termos så kan man värma bullens pilsnerkorv hemma och ha i termosen. Korv med bröd äter nästen alla ungar.

Det var lite tips från mig.

Lycka till!

• Pirum

Tunnbrödrullemacka? Blir inte så kladdigt.
    Små minipajer om man orkar baka dem?
    Ett gott bröd med olika röror, tex hoummos?
    Jordgubbar eller vindruvor

• Muminski

Jag har lärt mig att ha med mig ngt salt, som binder vätskan i kroppen. Annars får iallafall jag snabbt huvudvärk. Tex kalla köttbullar, skinka eller dyl, potatissallad till det eller en sallad och bröd. Vi brukar ha med stoooor kylbag. Jag brukar göra tunnbrödsrullar med olika pålägg, ägg, kyckling, skinka osv.

Varmkorv i termos är ett suveränt tips!

Pannkakor har vi nästan alltid med. De äts kalla och så doppar de dem i en liten burk med sylt eller socker. 

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Spexig

I bred termos funkar risotto (av vanligt ris) med typ ärtor, majs, paprika och korv jättebra

Piroger

Kalla pizza-slajsar

• NiRoDe
    mikka83 skrev 2007-06-12 12:11:18 följande:
    Finns det uppvärmningsmöjligheter så är ju pannkakor lätt att ta med sig.. Det går oxå göra pizzabullar.. Annars får man väl göra goda smörgåsar, baguetter eller ta med sig risifrutti. Har man en lite bredare termos så kan man värma bullens pilsnerkorv hemma och ha i termosen. Korv med bröd äter nästen alla ungar.Det var lite tips från mig. Lycka till!
    Pizzabullar låter gott! Har du något recept?
  • NiRoDe

Kanonbra tips allihop!!

- Varmkorv i termos, att jag inte har tänkt på det Generad Det brukar vi ju ha med oss i slalombacken!

- Recept på goda piroger... någon som har?

• M K

Vi brukar koka pasta och steka lite bacon och äta kallt med grönsaker till. Jättegott! Eller göra mackor med smarrigt innehåll.

• Little Mama

Supergod och fuskigt lätt sommarsallad:

Koka ris till det antal personer ni är. När det är klart så lägger du/ni i en påse frysgrönsaker (de här gröna påsarna i frysdiskarna) Den ska komma direkt från frysen. Rör om.

Sedan tar du/ni bara vad ni tycker om i, vi har provat med tonfisk, kyckling, bacon, kassler, ost & skinka.

Man kan även byta riset mot pasta. Supergott och lätt

• mikka83

Pizzabullar!

Recept på pizzadeg finns i kokböcker eller att köpa färdigt pulver att blanda med vatten. Sen kavlar man bara ut degen som när man bakar bullar. Sen lägger man på den fyllning man vill ha och ost. Sen är det bara att rulla ihop degen som en rulltårta och skära i skivor, lägg i formar och in i ugnen. Lätt som en plätt. Och jättegott!!

Svar på tråden Tips på bra picknick mat till barn för badstrand osv. önskas!!