• plex

Hjälp ska jag fortsätta träffa bonusbarnen?

Hej hoppas på hjälp!
    Var tillsammans med en kille i 3 år och vi fortsatte träffas då och då efter det en tid. Nu har vi eller rättare sagt jag bestämt att vi ska bryta helt. Det finns fortfarande mycket känslor kvar mellan oss, men min intuation och mitt förstånd säger att han är inte rätt. Vi är inte rätt för varandra. Nu undrar jag om jag ska fortsätta att hålla kontakten med hans barn. Jag kom dem väldigt nära och vet att de saknar mig, precis som jag saknar dem. De är 13 och 15 år. Deras mamma kommer jag också bra överrens med, så jag tänkte att man kanske kunde hålla kontakten genom henne. MEN samtidigt så vet jag inte om det är så bra. Har som sagt var fortfarande starka känslor för deras pappa och jag vet inte om jag klarar av att höra om han träffar någon ny eller inte. Eller om vad han gör och inte gör.
    I morgon (13/6) har barnen examen. Ska jag åka dit då?
    Har pratat med kompisar om detta och alla säger olika. De flesta säger att jag måste vara egoistisk och bryta helt eller åtminstonde ett tag eftersom det fortfarande finns så starka känslor i det hela, de menar att jag kommer att fastna i denna onda cirkel. Andra säger att jag kan träffa dem.
    Åhhh, snälla hjälp vad tycker ni???

• Svar på tråden Hjälp ska jag fortsätta träffa bonusbarnen?
  • copycat

Jag hade nog undvikit att träffa dem ett tag!!! Men du kan ju skicka kort till dem kanske!

• epe

Varför inte träffa dem om du tycker om dem och de dig. Om det är ok för din ex o hans fd. Låt dem välja hur ofta ni ska träffas.

• Therese33

Om det är ok för ditt ex och barnens mamma så är det väl ok, annars så kan du bara skicka ett kort?

• Sofi 79

Prata med barnen, tycker jag.
    Du behöver väl ändå prata med dem kring vad som hänt mellan dig och deras pappa och de har ju rätt att vara med och bestämma också om de vill förlora dig eller inte.
    När ni har pratat kanske ni kan säga att ni inte ses på ett tag eftersom du behöver vara för dig själv, som man ju kan göra i alla kompisrelationer.
    Lycka till!

• plex

Jag åkte och träffade barnen hemma hos deras mamma. Hon bjöd på middag och barnen var jätte glada över att jag var där. Mitt X fick reda på att jag träffat dem, så han har börjat att ringa till mig igen. Han är glad över att jag träffat barnen, men vill vara med och träffa mig också. Hmm, nu vet jag inte hur jag ska göra. Har som sagt känslor kvar för X;et, men samtidigt så har jag en stark känsla att det är/blir fel att fortsätta

• Sofi 79

Varför är det fel att fortsätta?

Jag kan bara säga att jag haft en sån känsla en gång i tiden, men det gick helt enkelt inte att vara isär. Efter många års ångest isär är vi äntligen ihop och har det hur bra som helst.

• Karolina

Låt barnen bestämma tycker jag. Låt dom veta att dom kan komma på en fika t ex, dom är ju rätt stora. Lite lagom odramatiskt...så ser du hur det utvecklar sig!

Svar på tråden Hjälp ska jag fortsätta träffa bonusbarnen?