• Liten Fis

Vad gör man då ? :-o

Va gör man om pappan inte går me på att man vill ha med sin mamma på förlossningen?

ja har aldrig varit rädd för smärta, men nu börjar ja bli rädd för komlikationer på förlossningsbordet o ja berättade för ante hur ja kände men han vill inte ha nån annan me in dit utan de ska bara vara han och jag?

tkr ja e lite taskigt :-P

ja grät tillome men han typ brydde sig inte,, så va ska ja göra :-s ja vill ha min kära mor me mig där

• Svar på tråden Vad gör man då ? :-o
  • firhilwen

Han förstår säkert inte din rädsla så ni lär kanske prata mer om det hela så att han kan förstå och acceptera att det är du som föder barn och att du får ha vem du vill med på förlossningen....

• snillis

Jag förstår honom.

Det är ju en väldigt intim situation som ni två borde dela på tillsammans - ni två.

Varför skall hon vara med?
    Kan inte din man trösta, stötta?

• Buffa

Hon kanske kan sitta i väntrummet?

• MammaMi83

lyssna inte till nån annan...
    även om det e er grej...
    det e DIN smärta,DITT underliv,DIN rädsla

men på ett sätt förstår jag han...men jag stå fast vid vad jag skrev ovan,förlossningen blir bäst om du gör som du vill

• Silversea

ta inte med mamma om jag får rekomendera...du verkar vara mammakär lika som jag...då blir man ännu mer blödig m hon ska vara med...ynkligare.....nej be henne komma upp direkt efter forlossningen istället ,,,,,myclet bättre...

kram å lycka till

• två

Personalen på förlossning är väldigt snälla o kan det här med förlossningar o rädslor o konstiga tankar så de o din man kan nog alldeles utmärkt stötta dig på bästa sätt!
    Jag var med förlossningsrädd innan förlossningen, men jag upplevde att jag var så väldigt fokuserad på själva förlossningen när den väl var igång. Gick liksom in i mig själv o jobbade på o glömde min rädsla. Dock var det väldigt skönt att ha min man med!

• Västkusttjejen

Jag förstår tyvärr din kille i denna frågan :( Varför ska man ta med sig mamma in om pojkvän/make finns tillhands? Det är ju Han som ska kunna finnas där för dig och känna att han får ta del i att stötta dig och din förlossning :) Min make hade blivit väldigt sårad och ledsen om jag velat ha mamma in... Be henne vänta utanför och stötta dig precis innan och efter, men under själva förlossningen bör du nog lita till din killes stöd och låta han få vara den stora delen under det underbaraste ögonblicket i erat liv :) Ta inte det ifrån honom. Han är dock pappan till er lilla guldklimp :)

• pollykalasnjikov

det är din förlossning....det är du som kommer göra jobbet och ha ont...du måste få säga vad som gör att du kan klara det bättre och känna dig trygg. din sambo får helt enkelt ta det...
    fan, hela graviditeten är ju sjukt orättvis, det är kvinnan som gör jobbet...klart att man får bestämma själv över sin förlossning då.

Svar på tråden Vad gör man då ? :-o