Ersättning från FK
Är det någon som vet vad som krävs för att få ersättning från Försäkringskassan vid äggdonation utomlands? Måste man stå i en kö i Sverige för att ha rätt till ersättning? Söker man innan eller efter behandlingen? Tips?
Är det någon som vet vad som krävs för att få ersättning från Försäkringskassan vid äggdonation utomlands? Måste man stå i en kö i Sverige för att ha rätt till ersättning? Söker man innan eller efter behandlingen? Tips?
Puffar och frågar samtidigt vilket landsting du tillhör?
Jag är verkligen intresserad och undrar oxå över samma sak. Hoppas på massor med svar på din fråga!!!
Det stämmer att det är lättare i efterhand...
Tack Kansas och Fiaflopp för era svar. Har jag förstått rätt att man inte behöver stå i kö i Sverige för att få rätt till ersättning?
Maura och Mommie72 - jag tillhör Stockholms läns landsting.
Hej igen, är det så..behöver man inte stå i kö i Sverige??
Vad är det egentligen man har rätt att få ersättning för? Vilka kostnader m m???
Jo du måste ha rätt till behandlingen i Sverige för att få ersättningen från FK.
Vi stod i kön...
Momme72 - titta på länken som Kansas18 skrev. Du kan få ersättning för kostanden för äggdonationen som görs utomlands.
Dreamkids: Du ska uppfylla kraven för betald äggdonation i Sverige för att få betalt av FK. Jag antar att du egentligen inte behöver stå i kö i Sverige men de allra flesta gör nog det.
Momme72. Du får ersättning för själva äggdonationen (alltså det du betalar till kliniken) inte läkemedel om det inte ingår i priset. Inte heller resekostnaden, boende och dyl står FK för.
Kram K
Även FET försöken får man ersättning för.
Men man måste kolla hur det funkar i det landsting man tillhör för det är olika. Västerbotten tex betalar ett färsk försök och ett frysförsök sen är det stopp. Medans andra landsting betalar upp till 3 försök om jag inte tar fel.
Japp så är det!
Det beror säker på hur mycket skattepengar som ditt landsting har fått in från arbetarna.
det kan dock ta tid innanman får pengarna och deras utredning är klar på FK.Har en väninna som fortfarnde väntar på besked sen flera månader tillbaka då hon ansökt i efterhand.
Dreamkids.ur mår du? Är du på G igen snart?
Jag var i Riga nu den 1 sept och satte in 3 st.Hoppas nu att det går vägen.
Hör gärna av dig.Jag är i EGV tråden.
Hej Sleepingbeuty
Jag har skrivit till dig i din inbox.