• Ms Croft

Någon som gjort en avfärgning på sitt hår?

Har färgat mitt hår mörkt ett bra tag nu men är trött på det när man måste hålla på hela tiden. Skulle vilja ha mitt vanliga mellanbruna nu till sommaren.

Nån som gjort detta? Hur blev det? Blir håret torrt o slitet?

• Svar på tråden Någon som gjort en avfärgning på sitt hår?
  • Sickan

Jag har provat det en gång och det slet väldigt mycket på håret. Min dåvarande frisör sa att man inte kunde färga håret ljusare och det var anledningen till att jag gjorde en avfärgning.

Hos min nuvarande frisör färgar jag håret både ljusare och mörkare utan problem. Han använder Redkens produkter och det är mycket mera skonsamt! Rekommenderas definitivt istället för avfärgning

• aktuelle

det är svårt att få bort röda pigment. resten av färgerna försvinner men röda blir ofta kvar så man blir ändå lite rödhårig om man avfärgar.. om man nu inte gör hos frisör och de kan tona ur de röda.

• Cheera

Såhär gjorde jag.
    Först var jag ju supermörk
    Sedan blonderade jag håret, hade i en röd toning (inte fulla tiden ut!!!) Och sedan hade jag i mellanbrun, fick en ljusare brun med liiiiite rött i, vart supernöjd.

Är väl bara att ha i en ljusare brun än vad jag hade men kanske ska passa upp med det röda isf. Men rött måste man nästan ha i om man bleker före annars så kan håret få en fin grön nyans

Nu är jag orange Tycker jag iaf. Men jag kammade håret med toning då blonderingen gjorde att håret såg ännu mörkare ut Blev ljusare iaf, satte in slingor 2ggr och sedan vart jag gravid så jag har inte fortsatt, vill gå tillbaka till min naturliga hårfärg så mycket som möjligt.

Bästa är ju att gå till frisören.

• Ms Croft

Jag hade tänkt att gå till frisören och göra det!

Ni som gjort det hos frisör, blev ni nöjda? Inga grönhåriga??

• jeawa

Jag gjorde det hos frisör.Jag blev nöjd.Lade i en ljusare toning efter avfärgningen.Sedan var jag noga med inpackning efteråt för det sliter ju på håret.Blev nöjd med det hela.

• Cheera

Frisörerna vet nog vad dom gör och har mycket bättre grejor så risken att bli grönhårig är nog intill noll

Mitt hår är knepigt, skulle färga håret mellanbrunt hos en hårgrossist och det tog inte på mitt hår, fick göra om det på en fläck i skallen som blev guldfärgat. Satt i frisörstolen i 4 timmar!

Frisören ser ju också vad du har för typ av hår och så. Jag får egentligen inte blondera och greja då jag har "fint" hår och håret förstörs på mig. Men efter att ha vart mörk i 5-6 år så lessna jag ju. Frisören sa att jag kunde lägga in en toning för att dölja utväxten..men då blir jag ju mörk igen. Nu har jag utväxt igen så håret ser ljusare ut än förr, många som frågat om jag färgat/blonderat det fast jag inet har det men funderar på att slinga lite efter sommaren. Ska låte solen bleka lite först.

Svar på tråden Någon som gjort en avfärgning på sitt hår?