• sunny79

Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3

Jaha.. ännu några månader har gått och det är dax att skapa ännu en ny tråd..... Hoppas att alla gamla hänger med och förgyller även denna tråden!!!....och självklart välkomnar vi alla nya!!!

Ja.... denna tråden är för alla som kämpar..längtar...och väntar på första barnet....där månader har blivit till år....För alla som förtvivlat ser alla andra runt omkring sig "plussa".....men aldrig fått känna lyckan själv.....

För att förtydliga det hela, citerar jag en av mina FL vänners kloka ord om tråden....och hoppas på att ingen tar illa upp då vi igentligen inte vill någon något illa...utan det är våra sorgsna och förvirrade barnasjälar som talar.........

" Om jag har förstått det hela rätt, så är väl ändå tråden till för oss som plågats och våndats över att inte bli gravida ?!
     För oss som kräks på folk som pratar småbarn och blöjbyten, för oss som blivit så bittra att vi spottar efter gravida kvinnor med "bebis"-tröjor på sig..
    För oss som får allergi utav att höra kvinnor prata om "planerade" barn och att de inte vill bli gravida så att de föder i slutet utav december.
    För oss som har gett upp hoppet och hoppats igen, för att ännu en gång ge upp..
    För oss som helt enkelt inte orkar med det hela längre..
    ... annars har jag nog gått fel... "

För nya nyfikna över tidigare diskussioner....här kommer länken....

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15204500.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18001446.html

Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-04 11:46:39:
    Alla är välkomna nya som gamla trådisar!!!!
  • Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3
  • sunny79

.......tomt.... ingen av trådisarna här...... *väntar ivrigt*

• sunny79

....har förresten skickat den nya tråden i era GB...men Henrisk wife hur attans får man tag på dig???? ser att din plutt lyser grönt juuu....hum...... inboxen kanske *klurar*

• tomcar1

Hej !
    Tack vare sunny79, så har jag hittat hit också. Tack.
    Mvh tomcar1

• Meduziz

Jag är oxå här! *vinkar glatt*

Heaven won't have me and hell's afraid I will take over.
  • skrattigtjej

Hej allihopa

jag väntar samtal nu ivrigt från min gyn

jag svettas snart asså hon skulle ringa mellan 13-16 så hon ringer vilken sekund som helst..
    Hon komme säkert  va sur..

jag är rädd kan nån hjälpa mej prata med mej snälla

krama

Emmy
  • Vinter81

Hej jag har också hittat hit tack Sunny79

• Sootie

Hej!
    Tack, vilka underbara citat! Skönt att det finns fler människor som tänker likadant! Kram

• Maja 79

*springer, letar, letar lite till..*

-Hmm.. Undrar vart alla tog vägen..

*taa daa*

-Här kommer jag i högsta fart.. Äntligen hittade jag er.. Kunde ingen skrivit en lapp eller nått om vart ni tog vägen ?!?!

Har varit på samtal för insemination idag, det gick bra, men GISSA...
    Ni tror väl inte att jag kommer hamna mitt i semestertider ?!
    Ja ja, typ i augusti kommer vi nog igång, om inte vi har jätteflyt med äl som passar alla scheman..

När vi var hos min förra gyn, sa hon att sambons simmare var i topptrim, medans nya läkaren anser att de är lite för orörliga.. Konstigt att alla tolkar allt så olika hela tiden..

kram

Man blir faan inte lyckligt utav att vara olycklig..
  • alwilda

Har varit borta ett tag, men nu har jag minsann hittat hit till den nya tråden!

I morgon ska jag på inskrivningssamtal på Sahlgrenska, ska bli spännande, det kunde tydligen ta upp till 3 timmar... Nästa tisdag ska jag göra en titthålsoperation då de ska kika på mina äggledare. Så just nu känns det som om det händer en del här ändå.

Tänkte bara på något Rhu skrev i andra tråden, jag har råkat ut för att en granne sa till mig att om man inte kan få barn så är det inte meningen att man ska ha det (han sa det på ett ganska otrevligt sätt, MEN känner INTE till vår situation). Först blev jag verkligen jätteledsen. Jag kunde inte ens svara någonting, och det är VERKLIGEN inte likt mig. Men nu i efterhand blir jag så himla förbannad när jag tänker på det!! Om något av hans barn blir allvarligt sjukt, t ex visar sig ha en medfödd sjukdom, tycker han inte att det ska få någon behandling då? Förtjänar det inte att leva då????? Jag tycker att det är samma sak. Varför är det okej att behandla sjukdomar och medfödda "fel" men inte barnlöshet, som också ofta beror på sjukdom eller medfött fel (i mitt fall trånga äggstockar)? Hur kan han säga att jag inte förtjänar att få behandling så jag att kan få barn, när folk får göra sina näsor rakare?! Dessutom, vid den här titthålsoperationen som jag ska göra nu kan man också upptäcka andra saker som är fel, som kan rädda mitt liv om det åtgärdas i tid. (Har länge haft problem med cellförändringar och cystor bland annat.) Att få barn och amma kan också rädda mig från bröstcancer, som flera har fått i min släkt. Enligt min granne förtjänar jag alltså inte att slösas pengar på för att bli undersökt för min barnlöshet. Det känns ju som att jag lika gärna kan lägga mig ner och dö med en gång, med hans resonemang. Detta från en man som lämnade sin första fru för att de inte kunde få barn, men som nu har fyra barn med en andra fru och precis separerat från en tredje. Han träffar sina barn ett par gånger om året. Jag och min man har längtat efter ett (1) barn i ca 5 år... AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH det är så orättvist!!!!!!

Svar på tråden Alla som kämpar och längtar efter första barnet! Tråd 3