• Amatea

Hade ni ratat en kärlek pga antalet barn h*n hade?

För många år sedan var jag väldigt kär i en man som hade 5 barn sedan innan + 2 bonusbarn som vuxit upp med honom. jag satsade aldrig på den här mannen eftersom jag helt enkelt tyckte han hade för många barn.
    Min fråga är nu om ni har eller hade en sådan gräns? Spelar det någon roll om en ny partner har barn sedan innan och i så fall, spelar det roll hur många barn? Hade ni ratat den nye partnern vid en viss mängd barn? I så fall, har eller hade ni själva barn?

Det är ju mkt som spelar in men för mig gick nog gränsen vid 2-3 barn hos den andre partnern. Min man har sagt att hade jag haft ett enda barn hade han nog inte tillåtit sig att bli intresserad av mig (ingen av oss hade barn när vi träffades).

Hur tänker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni ratat en kärlek pga antalet barn h*n hade?
  • Thaleia

För mig var killar som redan hade barn ganska så ointressanta vad gäller kärleksbiten.

• kakinna

Jag skulle inte välja bort en kille pga att han har barn sen tidigare. Finns känslorna så övervinner man svårigheter som med kommer när det finns barn med i bilden. Fast det är klart 5 barn....det är många barn.... Då beror det ju lite på hur man känner själv också. Om man vill ha egna barn så kanske det är kört.

jag har en pojkvän som har 2 barn sen tidigare och visst är det tuff situation men kärleken övervinner ju allt sägs det. Han kan dessutom tänka sig fler barn så då finns inge hinder.

Tror det beror mycket på vart man själv är i livet om man är beredd på att satsa på någon som redan har barn!

• BimBim o Knorrans Mamma

Hade min m2b haft barn när vi träffades skulle jag antagligen inte varit tillsammans med honom och haft barn med honom idag. jag hade antagligen brytit då. Tyvärr men så känner jag.
    Om jag inte skulle ha barn själv skulle jag heller inte kunna ha en kille som har barn sen innan. Jag vill att hans första barn ska vara vårt gemensamt.
    Fast det behöver jag ju inte oroa mig om nu
    Nu har vi vårt lilla barn

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Pluttesnuttan

jag hade inte velat ha en man som hade barn sedan innan för då har ju han redan upplevt det underbara med att få barn, men någon annan... o det hade inte jag kunnat släppa.....`=)

• rullgardinsflikkan

Jag hade inte släppt en kille bara för att han hade barn.

Jag sitter ju själv i den sitsen att jag har barn och jag hade inte velat bli bortgallrad på grund av en sån sak.

• Thaleia

Skulle vilja förtydliga mitt svar...

För mig var killar som redan hade barn ganska så ointressanta vad gäller kärleksbiten på den tiden när jag träffade min man (21 år) men skulle jag och min man gå skillda väga...säg när jag är 35-38 år så hade jag ju inte haft samma kriterier.

• Blomkruka84

Min sambo har tre tonårsbarn, aldrig tänkt på att välja bort honom pga det.

• Licizzi

Om jag hade träffat en kille o han hade haft barn sen innan, då hade jag ratat honom faktiskt. Sån är jag. Jag vill själv bilda familj o slippa detta med bonusbarn o ens sambo ex.

♥ Cicci Bella -o5 + hoppas på en -o8 ♥
  • Bonusmammali

Jag förälskade mig i en man som hade två barn sedan innan, det var en väldigt märklig och ovanlig upplevelse att bli kär i honom. När jag fick veta att han hade barn var det mer intressant att ta reda på om han ville har fler och om han kunde tänka sig att gifta sig en gång till. Svaret blev ja på båda och då sa jag "låt oss ses igen"!

Antalet barn spelade roll, dock var det viktigt för mig att han kunde tänka sig gemensamma barn också...

Svar på tråden Hade ni ratat en kärlek pga antalet barn h*n hade?