Blev godkänd
Fick ett brev hem igår från Landstinget där det stod att de såg fram emot att träffa mig i höst!!
Alltså blev jag godkänd och förhoppningsvis kommer jag kunna göra någon glad i november/december i år.
Fick ett brev hem igår från Landstinget där det stod att de såg fram emot att träffa mig i höst!!
Alltså blev jag godkänd och förhoppningsvis kommer jag kunna göra någon glad i november/december i år.
Grattis, och ett stort grattis til ldet par som du hjälper. Är det många turer innan man blir godkänd? Får du ngn betalning?
Hur går det till då? Funderar själv nämligen...
Hittills har det bara blivit två turer. Först träffade jag en person som berättade lite allmänt om äggdonation, men det mesta visste jag redan innan då jag läst mycket.
Andra gången hade de planerat besöken så att jag träffade läkaren och kuratorn samtidigt. så först hos läkaren som berättade lite om ingreppet och hur de går till väga och sen pratade jag med kuratorn om allt mellan himmel och jord
styrkekram: jag ringde själv till sjukhuset, i mitt fall universitetssjukhuset i Malmö är närmst för mig
När donationen är utfärd så kommer jag få ett schablonbelopp på 3000-35000 kronor som ska täcka bensinkostnader, parkeringsavgifter och visst inkomstbortfall.
Ok tack så mycket =)
Vad kul att du blev godkänd grattis!
Vill tacka dig för det du ska göra.
Du är guld värd.
Kram.
Tack gode gud för er som gör detta,om ni bara visste vad ni är underbara!!!
Grattis.
Grattis Skulle också vilja göra det,men deras krav kommer jag nog aldrig klara eftersom jag har ett barn med Tourettes syndrom
Synd att sjukvården bestämmer allt och att inte eventuella mottagare får avgöra mer vad som är acceptabelt,då skulle nog många fler donera.
nitedrive: ja, det finns många olika regler, vissa tycker man ju är helknäppa.
Jag tyckte att det kändes skumt att jag skulle prata med en kurator och sen skulle denna personen avgöra om jag var lämplig eller ej. tänk om vi inte alls gillat varandra. Fast nu gick det bra.
Vill också bara säga Grattis och tala om att du är guld värd som gör detta, kram på dig!
HoppetKärleken och alla andra : Tack så mycket, men själv tycker jag inte det är så märkvärdigt. Tycker faktiskt det känns självklart.
Kul att du blev godkänd!!! Hur lång tid tog det innan du fick svaret? Känner själv också att det är en självklarhet och hjälpa om man kan. Ska bli intressant att följa dig sedan. Skriver du i bloggen eller?
Marelb: jag kommer att skriva om det i bloggen. Jag var där på samtal den 3 maj så nästan en månad tog det. Vet inte varför det tog så lång tid.