• Bling1975

nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4

Eftersom Badprinsessan har lyxat på med semester så hoppas jag in som vikarietrådstartare. Skrattande

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

Del 1: www.familjeliv.se/Forum-7-132/m12668205.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m15427983.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m18691809.html

Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4
  • Bling1975

Här kommer listan Skrattande

BIM, NAMN, ÅLDER, FÖRSÖKT SEN, UTREDNING
    ?/? Iiia 35 år, sedan okt05, utr. okt06. IVF-kö
    29/6 Badprinsessan sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF i sept
    ??? LindaBell, 34 år, sen sept05, utr maj06, IVF-remiss skickad.

IVF/ICSI:

Väntar på start:
    Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    Pulvertwist 32 år, sedan nov-03 utr. juni 05 IVF nr 3 i Augusti -07
    Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3 i Augusti (prel ÄP v35)
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF (troligen start i september)

Sprayar:

Sprutar:
    Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1

Äggplock:

Inväntar FET:
    x/x Spökboll 33 år, sedan apr05, utredn. sept06. 1:a IVF negativt
    x/x Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 jan, FET 1 missfall.

FET:

Ruvar:
    QQQ IVF nr 1, testdag 17 juni

GRAVIDA:
    8/11 Ozgirl, 32 år, har försökt sen mars05, BF 17/7/07
    28/11 Eriam, 37 år, sen jan05, utredning startade jan06, (DI)
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA

• Dubbelwe

Ahh, ny tråd!
    Bling- Jag går i Umeå men dit har jag 60 mil så jag gör såna här mellanlandningar på mitt hemsjukhus. Ja det var verkligen festligt att få foton på äggblåsor och-hör och häpna- den tomma livmodern!Skrattande Alltså det var slemhinnorna som fotades men det såg ju precis ut som vilken ultraljudsbild somhelst  fast utan bebisen..*ler* Tänkte såklart att här måste vi fylla ut med något! Och enligt doktorn så var den lyan fin och välkomnande för något av äggen från de andra bilderna...när (och OM) de blir redo att flytta ifrån sin äggstock!
    Har fått plocktid så jag ska uppdatera listan!

• Dubbelwe
    BIM, NAMN, ÅLDER, FÖRSÖKT SEN, UTREDNING
    ?/? Iiia 35 år, sedan okt05, utr. okt06. IVF-kö
    29/6 Badprinsessan sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF i sept
    ??? LindaBell, 34 år, sen sept05, utr maj06, IVF-remiss skickad.

IVF/ICSI:

Väntar på start:
    Vaniljflickan, 32ar, sedan Jan -04, utredn. Maj-05 1 IVF som resulterade i 1 MF. Invantar IVF 2 i april/maj 07
    Pulvertwist 32 år, sedan nov-03 utr. juni 05 IVF nr 3 i Augusti -07
    Glittran, 35, sedan dec04, ICSI 3 i Augusti (prel ÄP v35)
    Badprinsessan 31år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF (troligen start i september)

Sprayar:

Sprutar:

Äggplock:
    4/6 Dubbelwe, 33 år, sedan april-05. IVF nr1

Inväntar FET:
    x/x Spökboll 33 år, sedan apr05, utredn. sept06. 1:a IVF negativt
    x/x Bling1975, 31 år, sedan okt05, utredn. nov06, IVF/ICSI 1 jan, FET 1 missfall.

FET:

Ruvar:
    QQQ IVF nr 1, testdag 17 juni

GRAVIDA:
    8/11 Ozgirl, 32 år, har försökt sen mars05, BF 17/7/07
    28/11 Eriam, 37 år, sen jan05, utredning startade jan06, (DI)
    31/3 Längtar mycket, 36 år, sedan jun05, utr CA mars06, Avbruten IVF jan-07, FET 20/3
    26/4, Piggen, 32 år, sedan juni04,utredn. okt06. IVF nr 1
    27/4, KaStBa 36 år. Första IVF/ICSI med hjälp av TESA
  • Spökboll

Bling - tack för den nya tråden. Bra jobbat!

• Bling1975

Nu närmar det sig Dubbelwe, hoppas det går strålande och fi får se bilder med en fylld livmoder. Skrattande

• Pulvertwist

Här är jag...nu börjar det närma sig augusti med stormsteg o det känns sååå härligt..lite komisk känsla att "längta" till IVF men att få se detta plus på stickan är ju...sååå underbart ...hoppas det går hela vägen denna gång...den som lever får se

Grattis till alla framsteg i denna tråd...härligt när det rör på sig!!

Ha det gott önskar pulvertwist som nu är 7 kg lättare än i början på mars.

Ta mig för den jag är...eller lämna mig ifred!!
  • Bling1975

Wow, snyggt jobbat Pulvertwist! Jag har lyckats med drygt 3 kg sen missfallet, men jag vill hinna ner minst 3 till innan FET. Lyckas inte det ska jag ner 10 till innan nästa FET - det blir ingen glass i sommar i så fall...

• QQQ

Hej hej!

Fin tråd du fixat Bling!

Härligt Dubbelwe! Äggplock på måndag, KUL. Hur gick det med din 'kräksjuka'? Bra verkar det som. Hoppas du får en bra dag på måndag, jag tyckte det var ganska mysigt.. skönare gynstol har jag aldrig provat (hoppas de har liknande i Norrland), lite snurrig av morfinet och det trevliga '-nu kom första ägget!'

Starkt jobbat Pulvertwist!

Igårkväll var jag på en kurs med jobbet, insåg att jag faktiskt 'glömde bort' hela IVF biten för en stund, riktigt skönt... kanske kan man faktiskt klara sig till test-dagen utan att bli knäpp, om man har lite annat att pysla med.
    (Jobbar hemma idag med och har vagitorierna som högsta prioritet förövrigt försöker jag övertala lilla livet i magen att vi är såååå snälla, välkommen att stanna..)

• QQQ

Och Spökboll! Även om du fick lite för många ägg, så var ju väldigt många kanonfina!! Det får du inte prata bort även om jag uppskattar peppningen!

• piggen

Tack bling för den nya tråden.

Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr som missat de 1002 sidorna i gamla tråden - del 4