gravid, arbetslös och utan hem, är det så det ska sluta?!
Åh, blir så irriterad. Fick det här mailet av bostadsförmedlingen i staden jag ska flytta till.
Hej
Vi ser att du tackat ja till denna lägenhet. Har du sett den och vill hyra den?
När vi gjort en kreditförfrågan så visade den låg inkomst. Har du nyss fått ett arbete i Staden?
Slutligen skriver du att ni är 2 som söker lgh. Vi behöver kompletterande personuppgifter samt vilken typ av sysselsättning han hon har.
Med vänlig hälsning
Stadens bostadsförmedling
Uthyrningen
JA, jag fattar att dom måste göra kreditupplysning och att dom vill veta mer om den som ska bo med mig men såhär är situtionen.
Jag och min Pojkvän ska få barn i oktober, man är INTE så himla lättanstäld då!
Min PV är inte svensk och har därför åkt till sitt hemland för att söka uppehållstillstånd i Sverige, så vi är TVÅ som söker lgh:en men det är bara jag som kan finansiera den för tillfället.
Bryr dom sig inte om att jag ALDRIG haft en betalningsanmärkning, alltid kunnat finnansiera mitt boende tidigare? ( flyttade hemmifrån när jag var 17 så det är nästan 10 års sen)
Jag vet inte, kanske tar jag ut sorgen i förskott men det känns ju ganska mycket som att jag inte kommer att kunna få någon lgh:et, att VI ska kunna få det!
SÅ det är så läget är, jag är gravid därför är det svårt att få jobb och utan jobb har jag ingen bostad. Får väl uppfostra vårt barn hemma hos mamma då, hur tragiskt känns inte det!?
Allt känns bara så hopplöst helt plötsligt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-31 18:33:44:
Är det någon anna som varit i en liknande sits och hur gick det för dig/er?