• gloria

vad ska jag göra ?ingen förtroende längre!!

Jag har depression o ångest o attacker o på topp av det enorm förlossningsrädsla dåatt tappa kontrollen o själva smärtan o att spricka då min mor haft svåra graviditeter o jag kom ut m ed tång!
    Har regelbundet gått till psykiater o hon lovade att skriva remiss till special mvc,nu har hon slutat sen dec o hon sa att det finns andra på kliniken som hjälper mig,men de vägrar skriva remiss!!!vi skriver intyg om de kräver säger den nya psykiatern,men undrar om jag ska ringa den förra psykiatern o ställa henne mot väggen o säga vad kag tycker/hur det ligger till!?
    Blev gravid med pergotime efter tre försök o är så rädd att bli tvyngen att göra abort men det blir en sen oxså då jag har sett på ultra ljud o kännt massa sparkar!!!
    Hur rättvist är detta jag mår skit o kan ej sova o få lugn alls.
    Jag vill komma till special mvc nu men de säger själva att det är förtidigt men tänk om de vägrar ge mig snitt?!Ska man behöva åka utomlands o betala en massa?
    Hjälp mig!!!

• Svar på tråden vad ska jag göra ?ingen förtroende längre!!
  • Sara Li

Det låter som att du har blivit skrämd av någon då det gäller förlossningar. Du måste kunna få prata med kurator, det ska finnas på MVC vad jag vet. Dagens förlossningar är inte som då din mamma födde. Att bli utdragen med tång är inte så farligt som det låter. Prata med din barnmorska och be henne hjälpa dig vidare, eller att hon berättar vilka olika metoder som används vid förlossningar. De kan nog inte neka dig snitt om du är såhär rädd. Stå på dig. Klart du inte ska behöva göra abort!!! *Styrkekram*

Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • tinaw

Prata med din barnmorska, jag tror inte du behöver någon remiss för att bli tagen på allvar. Hoppas det går bra!

• Caro Lin e

Klart du ska få komma till Spec-MVC eller Aurora, eller vad det heter där du bor. Kräv att få komma dit med en gång, förklara för din BM hur dåligt du mår och tar hon inte dig på allvar så byt BM till du hittar en som förstår dig och vill hjälpa dig!

Svar på tråden vad ska jag göra ?ingen förtroende längre!!