• Peppelina

en fråga om donation

Hej, hej...

Jag kan ingenting om detta. Men om det skulle visa sig att man inte har dugliga ägg s a s... kan min syster donera ägg till mig då? Hjälper sjukvården till med det?

• Svar på tråden en fråga om donation
  • miss maple

Ja det gör dom.
    Men dom rekomenderar korsdonation (att du får ägg från en anonym givare och att en anonym mottagare får din systers ägg)

• lillewill

Vi hade en kompis som var "vår" donator,någon fick hennes ägg och vi fick ifrån en anonym donator.Så din syster kan donera om hon inte är över 36 år och inte har några allvarliga sjukdomar,men ni får inte hennes ägg utan ett byte kommer att ske.Ni borde vända er till en fertilitets avdelning för hjälp/svar på frågor.Lycka till

• Marelb

Det som är skillnaden att ha en "egen" donator är att kötiden förkortas mycket! Men korsdonation är att föredra!

• lin66

I vårt fall så ville min syster donera till mig. Om vi får ett barn så vet han/hon om sitt ursprung. Tycker det är helt ok med korsdonation men för oss känns det här helt rätt. Kanske skillnad om det t.e.x. är kompis som donerar...man får känna efter själv.

Svar på tråden en fråga om donation