• risen1

Pappaplats på BB

Hur har ni upplevt det på BB. Själv fick jag hyra en skräpsäng för 250 bagis per natt, utan mat! Utslängd på dan för att de skulle vila (svårt att tvinga en nyfödd).

Jag tycker att det skulle vara självklart att det var två sängar brevid varandra och att killen får mat lika som tjejen. De vill ju låtsas (i f-grupp mm) att killen ska vara en naturlig del i livet för barnet och lära sig ta ansvar.

• Svar på tråden Pappaplats på BB
  • 3xE

Jo märkte det när vi fick tvillingar. Dom sa att pappan skulle få var med från början vilket inte så var fallet. Jag blev iof erbjuden en säng på Östra Sjukhuset men problemet var att det kunde komma en annan mamma som behövde sängen bättre och då skulle jag få åka hem. Man kan ju undra var alla skattepengar tar vägen hmmm.

• Ulfino

Vi hade säng för oss båda, förlåt, alla tre. Och mat.

• Fanta Killen

Vi hade familje rum och stannade på BB i 3-4 dagar, rätt bekvämt att kunna ringa efter hjälp med amning mm, sedan skönt att det var besökstider så man inte behövde slänga ut folk själv, man är rätt slut och vill vara själv med sin lilla familj.

• Morphie

Hade dubbelsäng och allt var som för mamman. Enda skillnaden var väl att jag fick betala för maten när vi checkade ut :)
    HBG

• sanke

Jag fick sova på en sån där resesäng eller vad det kallas. Fick ingen mat, och maten nere i cafeterian var inte så himla kul. Betalade 150:-/natt.

• risen1

Verkar verkligen olika i olika landsting. Vilken ort gäller det? Kan va kul att se skillnaderna. Mina erfarenheter är 2,5 år sen i Gävle, hört att det är lika idag

• risen1

Verkar verkligen olika i olika landsting. Vilken ort gäller det? Kan va kul att se skillnaderna. Mina erfarenheter är 2,5 år sen i Gävle, hört att det är lika idag.

• risen1

Verkar verkligen olika i olika landsting. Vilken ort gäller det? Kan va kul att se skillnaderna. Mina erfarenheter är 2,5 år sen i Gävle, hört att det är lika idag.

• bartolomeus

Vi var på södertälje BB. Innan bebisen kom berättade de att jag kanske inte skulle kunna stanna. Jag blev tydligen vit i ansiktet och de såg lite oroliga ut. Jag sa att det skulle nog kännas väldigt konstigt att inte få vara kvar, medans jag höll på att börja gråta. Att vakterna fick bära ut mig om så var fallet. Sköterskorna tyckte att det kunde vara intressant att se :). De ordnade ett familjerum och vi stannade i 3 nätter.
    Jag betalade ca 200/natt med mat, blev tyvärr inte mätt på min och sambons halva portion, annars var allt super.
    Kräv ett familjerum!

• davidsthlm

vi har fött våra bägge på danderyds sjukhus och det är helt underbart där. mödrarna får checka in på deras patienshotel som ligger brevid BB.helt underbart man får ett eget rum med en dubbelsäng/tv som ett vanligt hotell rum mat i cafeterian ingår för mamman, det enda nakdelen va att jag har för mej att pappan fick betala ganska mycket per/natt men var defenetift värt det

Svar på tråden Pappaplats på BB