• asabiggan

Är jag snål?

Jag och min sambo har två små barn tillsammans (tvillingar). Det är inte uteslutet att vi försöker skaffa ett tredje om ett par år.

Nu är det så att min sambos dotter sen ett tidigare förhållande är gravid. Jag lånar gärna ut våra bebissaker till henne, men vill gärna ha tillbaka dem dels för att vi kanske skaffar ett tredje barn och dels för att de har ett affektionsvärde för mig.

Till saken hör att dottern är lite slarvig av sig. Jag har tidigare lånat ut saker till henne som jag än så länge inte sett röken av. Hur skulle ni göra i min situation? Är jag snål om jag lånar ut lite i taget och säger bestämt att jag vill ha tillbaka det utlånade innan jag lånar ut mer bebissaker?

• Svar på tråden Är jag snål?
  • ims67

Nej det tycker jag absolut inte.Jag hade nog inte lånat ut alls.

• xandra84

nä..verkligen inte..låna ut det som inte betyder så mycket för dig o behåll det andra..finns vissa kläder o så jag ALDRIG vill ge bort..trots att vi inte ska ha fler barn..så du är inte snål!!!

• Te Quiero

Nej, det tycker jag inte.
    Jag har två barn och kommer troligen (läs:med all säkerhet ) inte skaffa mer barn.
    Min mamma håler dock på att försöka skaffa en till (fråga inte, lång historia, hon är inte så gammal dock ).
    Vissa av barnen saker har jag helt enkelt lagt undan, det är sånt jag vill ha kvar.
    Barnvagnen som vi köpte för nära 7000 och kan få 4000 för nu säljer jag, köpte inte en sån dyr vagn för att jag inte skulle kunna sälja den sen. Det andra "får" hon. Hon är också väldigt slarvig och det jag ger henne kommer inte komma tillbaka.
    Jag må vara snål men då är jag det

• turpis

Tycker att det är helt rätt att man anpassar sitt eget beteende efter den andras! Ingen blir ju glad av att man är sur sen för att man inte får tillbaka saker.

• Pirum

VI har lånat ut bebiskläder till släktingar som visserligen är mycket ordningssamma men det är ju lätt hänt att något glöms någonstans eller så och det får man räkna med. Därför lånar vi inte ut sånt som inte kan ersättas: de första bb-kläderna, saker som min mamma sydde och stickade till sonen innan hon gick bort osv eftersom jag skulle bli väldigt ledsen om de försvann.

• TessaS

Jag tycker inte det låter snålt.
    Men som loly skriver, man kan ju låna ut sån som man känner inte är så viktigt. Så slipper du höra eventuellt gnäll sen..

Svar på tråden Är jag snål?