Vad ska man göra?! Tonåringar.....
För att göra en lång historia kort så måste jag bara få skriva av mig lite....Är så arg och ledsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Min sambo har en dotter sen tidigare. Hon är 13 år. När hon är hos oss (varannan helg) är allt frid och fröjd. Hon kan komma med vissa kommentarer om att det kanske inte alltid är så bra hemma hos mamma men vi lyssnar alltid och reagerar på det som inte låter ok. Nu är det så att flickans mamma och pappa inte har kunnat kommunicera tidigare överhuvudtaget utan att det har mest varit hårda ord däremellan. Nu sista tiden har JAG faktiskt propagerat hårt att de ska prata med varandra och stå enade över deras dotters uppfostran. Detta har givit resultat att dottern nu kör med så fula medel att jag finner inte ord! Hon har helt klart förstått att hon inte kan spela ut dem mot varandra längre och då ger hon igen! IDag ringer flickans mamma och har en del saker hon vill prata om som dotter kläckt ur sig....
Bla att jag ska ha skällt ut henne för hon tjatade på mig ang pengar! Har aldrig hänt! Jag sa till henne i vanlig samtalston att jag inte uppskattade att hon kom hem till oss och bar sig illa åt för att sen ha en massa pengar! Och det sved tydligen hennes lilla ego!!! Får du fick jag höra annat! Samt att jag och pappan inte bryr oss om henne, vi bara tjatar om saker och ting...Vi låter henne aldrig få handla ngt....(Men spara din veckopeng då!!!)
Jag har tyckt länge att när hon kommer till oss så gör hon allt det hon inte får göra hemma hos sin mamma! Hon sitter framför datorn flera timmar, hon ränner på stan med kompisar, hon sminkar sig osv! Visst, det mesta är naturligt för hennes ålder men hennes mamma tillåter det inte! Och vi tillåter det till viss del!
Hon snackar skit om sin egna farmor till hennes mamma men så fort farmor kommer på besök så fjäskar hon järnet för att få pengar! Blir så arg över hennes beteende!
Nåja, hon kommer nästa helg och jag vet inte hur jag ska bemöta det hela! Kan nämna att föräldrarna pratade med henne gemensamt men vad ska jag säga och göra?! Vill gärna ha råd! Kan bara inte låtsas som ingenting längre! Men det är kanske dumt att dra upp det? Vill bara markera att det inte är ok att snacka skit och att hon är faktiskt under mitt tak med så då måste även JAG få ha regler! Är bara så besviken för jag har verkligen gjort allt för denna tjej och älskar henne av mitt hjärta! Men det svider som sjutton när man tydligen inte är vatten värd i hennes ögon.....Så snälla, ngn annan som varit i samma situation, ge mig råd!