• gräken

blödning/mens 4 dagar innan bim..tidigt missfall??

skulle haft min mens nu på tisdag som kommer men i lördags kom mensen /blödningen.
    jag har normalt väldigt mkt mens och blöder i en vecka.
    nu blöde jag mkt lördags, söndags och lite lite i dag,det är så annorlunda mot vad det brukar vara, kan det varit ett väldigt tidigt missfall?
    inga klumpar har kommit!
    ni som haft tidiga missfall har det kommit en synlig klump då?
    e det normalt att få mens 8 dagar efter äl?

• Svar på tråden blödning/mens 4 dagar innan bim..tidigt missfall??
  • maddis72

Jag läste någonstans att nästan alla kvinnor haft missfall någon gång i livet men att de inte ens vet om det för att det som du säger, kommer såpass tidigt att man tror det baraär mens som vanligt.
    Jag har haft dokumenterat tidigt missfall en gång men då var det klumpigare än vanligt men jag ha räven haft det en gång till och då var det mer som vanlig mens fast vid fel tidpunkt, lite sent!

• Toppstenen

Mensen kan ju vara oregelbunden, och den verkar ju alltid bli oregelbunden när man försöker hålla extra koll ;)
    Men Maddis72 har rätt, prekliniska och tidiga missfall är jättevanliga- när jag börjat snacka med tjejkompisar som försöker få barn har nästan hälften varit med om det (nu är vi alla över 30 visserligen). Och prekliniska missfall är, om jag förstått det rätt, missfall som sker innan man ens kunnat konatstera graviditet med vanligt gravtest (alltså så tidigt att det bara kan upptäckas med blodprov). Så visst kan det ha varit ett supertidigt missfall du fick. Nidblödning är det nog inte med tanke på att du blött i hela 3 dagar.

• dinochmin

mensen blir även annorlunda vid utebliven ÄL. Då blir den inte lika kraftig men istället längre. Och kan komma några dagar tidigare än väntad mens.

• Marofi

de var inte en nidis då? eftersom de va 8 dagar efter ÄL

• Marofi

oj förlåt, såg nu att du hade blödit mycket..

Svar på tråden blödning/mens 4 dagar innan bim..tidigt missfall??