• helleted

konstig läkare

var på specialmödravården i dag för att prata med en läkare om att jag ville bli igångsatt för att jag är LIVRÄDD för att mitt barn ska vara stort (fått ett tidigare)..
    då frågade jag om inte barnet påverkades av att jag är så stressad över detta.. men enligt henne påverkades inte barnet alls av detta.. är det så, eller ville hon "lugna" mig genom att säga så? Får hon säga så om det inte är sant??

• Svar på tråden konstig läkare
  • annamo

Jag vet bara att ALLA oroar sig mer eller mindre under sin graviditet. Man oroar sig för att barnet inte ska vara friskt, för förlossningen, för förhållandet kanske, för hur ev syskon ska reagera etc etc. Så därför så tror inte jag att barnet påverkas av att du är oroad/stressad för detta. Däremot har man ju hört från MVC och föräldrakurser etc att det inte är bra att vara stressad så tillvida att man jobbar mycket och sover dåligt för då är man ju inte utvilad till förlossningsarbetet!

• nitedrive

Stress har väl gravida upplevt i alla tider,kanske känner barnet av det,däremot tror jag inte att det påverkas på något permanent eller skadligt sätt.Människan är starkare än så.

Svar på tråden konstig läkare