• Johanna77

Hårdrock !

Har ni som gillar hårdrock inte hört gruppen Lillasyster ännu. Så gör det. Dom e grymma! Sitter just nu å lyssnar på deras nya cd!!

Älskar min underbara Joachim !
  • Svar på tråden Hårdrock !
  • Agaith

De flesta har väl hört LOK eller :)

• TrailerTrash

Lillasyster,har aldrig hört det namnet.. Var hittar man dom så man kan tjuvlyssna

Sexig Moi! Tack va gulliga ni är..
  • Agaith

Vid första lyssningen, ja.
    Har knappt lyssnat på lok sedna naken, blästrad... som jag tyckte var helt ok.
    När jag hörde Lillasyster första gången trodde jag dom hade kommit med nytt material, men dom hade bytt namn samt två av medlemmarna med :)

Men om man lyssnar lite mer än bara det man hör på radio kommer man säkerligen höra större skillnad.

• Johanna77
    Agaith
    Ja absolut så hör man skillnad. Jag lyssnade på deras cd igår. Den e riktigt bra faktiskt!

TrailerTrash
    Jag vet inte riktigt men det går väl å ladda ner deras låtar kan jag tänka mig!
  • Hyvlarn

Lillasyster. Grymt bra band! Lite mjukare och med poppigt än LOK men samtidigt hårdare på nåt sätt. Berätta för Lina och Nu har jag fått nog av dig är redan favoriter!

• Johanna77

Mina favosar e Berätta det för Lina och Hårdrock !

Älskar min underbara Joachim !
  • Cateye

Dom och Takida bl a med på Banditkryssningen 28-29 april

Takida rockar fett!

• Valkyriah

Lyssnade mycket på Lok när jag va 12-14 (innan man gick över till tyngre hehe)

Laddade ner lillasyster för nån vecka sen å fick lite nostalgikänsla...

Tycker det låter precis som förr...

I used to be schizophrenic but we are ok now....
  • Devlin
    Agaith skrev 2007-05-17 23:26:21 följande:
    De flesta har väl hört LOK eller :)
    Kan inte annat än instämma,de är ju praktiskt taget LOK
  • Cateye

Kan nån berätta vilka/vad LOK är för grupp?Har nog missat nånting tror jag...

• Agaith

Lok var väl en av de första grupperna att göra hardcore (eller vad det kan kallas) rumsrent och spelas på radio, på svenska.

Albumet Naken blästrad och skitsur var deras största platta tror jag, var iaf med den som jag upptäckte dom. Släppte en video som spelades in på 5: en i gbg som blev lite uppmärksammad om jag inte har fel.

Rätt skön musik på Naken... plattan tyckte jag, får nog ta och lyssna in mig lite på den igen, och det nya lillasyster...

• Agaith

Sitter och lyssnar på Lillasyster nu, när Barn utan ben kon tänkte jag återigen på LOK :) så jag tycker nog de är väldigt lika. Gansla lika musikstil, samma språk, samma sångare, kanske svårt att komma ifrån.

• Cateye

Agaith:Tack då vet jag..Får lyssna på dom någon gång.Tack!

• Skölden89
    Johanna77 skrev 2007-05-18 09:38:11 följande:

tycker du dom e sååå lika LOK ???

Jag tycker de är väldigt lika LOK.De har sina likheter.
Svar på tråden Hårdrock !