Barnvagnsvänliga utflyktsmål i Uppsala?
Här kan vi tipsa varandra om barnvagnsvänliga utflyktssmål i Uppsalatrakten. Det behöver inte nödvändigtvis vara roande för barnet i vagnen (vår dotter är 5.5 mån).
Här kan vi tipsa varandra om barnvagnsvänliga utflyktssmål i Uppsalatrakten. Det behöver inte nödvändigtvis vara roande för barnet i vagnen (vår dotter är 5.5 mån).
Jag börjar med att tipsa om Wiikstigen vid Wiiks slott och folkhögskola. Den är 3 km lång och det går bra att köra barnvagn där. Inget för er med koskräck dock...
puff
Lobbar för Pilgrimsleden ut till Gamla Uppsala och högarna
Nu när det börjar bli soligt igen och fint väder är det ju aldrig fel att promma i stadsparken eller i Botaniska.
Dessutom ska det ju vara tillfixat nu inför Linne´jubileét. Ska ner och kika lite idag, kan återkomma om hur det såg ut. I stadsparken finns det också ett litet fik.
Upplandsmuseét funkar jättebra med barnvagn. (gratis inträde)
Bra tråd! Speciellt för sånna som är rätt nya i stan (som jag).
Jag tycker att Ulvakvarn är mysigt. Åk/gå dit och ta en promenad, fika och kolla in i de små bodarna.
Tipsar om Hammarskogs Herrgård, där finns flera leder som är barnvagnsvänliga. Finns mycket bänkar/bord osv efter vägen om man vill picnica.
Bläddrade i en bok på Svartbäckens bvc som hette ngt i stilen med "barnvagnsvänliga utflyktsmål i Uppland". Där stog också Morga Hage med, dvs söder om Flottsund. Man tar den gamla stockholmsvägen kanske 1 km söderut, sedan finns en parkering på vänster sida. Korsar man vägen finns leder som är barnvagnsvänliga (och badplatser ).
Sedan finns ju också gula stigen, som börjar bakom studenternas.
Mer tips!! Bra tråd!!
fnatte: det finns kossor i morga hage oxå... nu verkar det som att jag är värsta kofanatikern! tack för att du puffar min tråd!
Tillägger att man kan bada i Wiik oxå. Det är skyltat från väg 55 mot Enköping, första skylten kommer ca 1.3 mil från Maxi.
4H gården i Gränby är ju också rolig. Kanske även uppskattas av små barn.
Lasse Åbergs museum i Bålsta har gott om svängrum för barnvagn. Om de inte gjort om, var där som gravid. Där finns även Trazan och Banarnes lekrum för större barn än vårt.
Linnés Hammarby ligger i princip i skogen så man kunde inte ta sig runt överallt men trädgården gick bra. fick bära Emelie på den guidade turen. 50kr inträde och då ingick guidningen i bostadshuset.
Var ngn på Botan i helgen? Dom invigde de nya växthuset och jag hade missat totalt att det var i helgen dom öppnade.....
Det är också mysigt att parkera vid Kungsängen och titta på fåglar eller kungsängsliljorna (vid säsong) samt gå längs Fyrisån där ute.
återupplivar tråden med ett restaurang tips;
Villa Romana som ersatt Kung Krål.
supergod mat billigaste pastan 139, dyraste köttet 209.
och på uteserveringen massa utrymme för barnvagnar.
och istället för barnmeny så halverade dom maträtterna och sen halva priset för det(blev jättemkt ändå)