• Nöjder

"babyhopes.com"

Får ett "newsletter" typ en gång pr månad från ngt som heter "babyhopes". Det kostar inget så jag har tänkt att "det skadar ju inte". Naturligtvis hoppas sajten på att sälja produkter. Läste en artikkel med temat "oförklarlig barnlöshet" som det var länkat till via ett av deras nyhetsbrev. Ett par beskrev där en resa som mycket liknar min och säkert många andras, som går ut på att dom provat ALLT, och ingen medicinsk orsak hittas till deras barnlöshet. Till slut säger läkaren att hon är för gammal - hon är 39 - och dom ger nästan upp. DÅ hittar kvinnan något upseendeväckande, som hon kallar "the secret", som leder till två friska barn innan hon blivit 42. "Innan", säger hon "gjorde vi allting fel och hindrade egentligen oss själva". Så vad är "hemligheten"? Jo, det får man reda på genom hennes internet-bok som kostar typ 250 kr och man betalar via nätet. Känns ju lite som en bluff, men dum och desperat som jag är, så frestar det. Är rädd att det ska vara bedragare som sen "rippar" mitt bankkort för alla pengar. Någon som känner till denna nät-grej? Detta kan vara länken: secretsforgettingpregnant.com/

• Svar på tråden "babyhopes.com"
  • Nöjder

*puffar*
    Kolla gärna in länken och säg vad ni tycker!

• Nöjder

*puffar envist*, behöver verkligen er hjälp, annars är jag rädd jag kommer "gå på" denhär bluffen(?)

• Fismamman

Låter för bra för att vara sant!

• Dollars matte

Om det är samma som jag har hört om förut så är "the secret" att man ska äta rätt, träna lagom och må bra rent allmänt. Även hålla koll på kroppens signaler så som flytningar osv och ha sex vid rätt tidpunkt dvs strax innan ägglossning och däromkring. Inget nytt med andra ord.

Sen så är den visst bara 30 sidor lång. Känns lite väl dyrt med 250 spänn tycker ju jag...

Den som väntar på nån som har gått, har väntat för länge...
  • Dollars matte

Googlade lite...
    Samma sida verkar finnas med en mängd olika adresser. Det ger ju ett väldigt oseriöst intryck i mina ögon.
    Hittade även några bloggar och en del diskussionstrådar där folk frågar om boken. Vissa verkar ha gillat den men andra totalsågar den. Kolla själv och bilda dig en egen uppfattning.

• Nöjder

Ahaaa, bilden klarnar. Dollars matte: Vad för ord googlade du på?

• Dollars matte

hmm...
    sökte först på "carol andrews" secret  fick då upp en blogg som första träff som är mycket skeptisk till innehållet

sökte även på "carol andrews" "miracles do happen" (visst var det så boken hette?)

Det verkar i alla fall inte som en bluffmakare som snor ditt kontonummer, men å andra sidan tror jag att det är bortkastade pengar.

Svar på tråden "babyhopes.com"