Hård kampsport rekommenderas inte, vad jag har hört, och buffliga sporter typ innebandy. Men träning är ju bra och om man tränar kampsport men undviker parövningarna lär det ju inte vara nån fara. Finns bra träningssidor med rekommendationer om hur man kan träna som gravid. Fast kan inte tänka mig att det skulle kunna påverka innan man vet om att man är gravid.
När jag var i v 14 kom min katt (4kg) skuttandes i full fart och landade rätt min min mage, uppifrån, så det var en rätt hård duns. Fick en rejäl blödning direkt, det visade sig att en liten pluttbit av moderkakan släppt. Sedan småblödde jag i ca 6v innan allt blod var ute. Allt gick bra, dock, och sonen kom när han var planerad. Om blödningen berodde på kattskuttet kan man ju inte avgöra till 100% förstås, men eftersom det började omedelbart i anslutning är det sannolikt. hade varit försoppad ett tag innan (ursäkta detaljerna) vilket också tryckt en hel del mot magen, man kände liksom utanpå hur hårda tarmarna var. Så det kan ju vara kombinationen av båda sakerna också. Den här gången har jag ALLTID en kudde på magen när jag ligger i soffan...