• Nuet

Instituto Marques i Spanien Barcelona

Vi ska dit för ett första besök i juni. Är här någon som har information om sina upplevelser på denna klinik. Skriv gärna i denna tråd till gagn för alla i forumet! Ska själv försöka lämna information när vi har varit där. Men det blir min personliga upplevelse och vidarebefordan av den info jag får där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-26 09:56:13:
    Nu har vi varit på 1a besöket. Vi fick information om sådant vi redan visste och lite nytt. De har en viss svårighet att få fram en donator med blåa ögon och vilket är viktigt de kunde inte garantera att vårt barn kommer att få blåa ögon även om donatorn har detta då det kan finnas bruna ögon i hennes släkt. Annars bestämmer de i det medicinska teamet vilken donator som passar oss bäst. De matchar efter blodgrupp och ögonfärg (med ovanstående begränsning). De sa att de inte kunde garantera någon donator som var lik mig i utseendet och för mig låter det logiskt - hur skulle det gå till. De hade donatorer från Baltstaterna så det är troligt att vår donator (om vi bestämmer oss för detta alternativ) kommer därifrån, vilket är lika med större chans för blåögdhet. Känns som om det är den viktigaste faktorn för oss. Hudtypen försökte de också matcha förresten. Övrigt som sades var att de kan hitta en donator så vi får göra ett försök i augusti. De undersöker donatorn så att de är friska fysiskt och psykiskt samt deras släkthistoria. De utesluter donatorer som är mkt över/underviktiga. Vi fick dokument/avtal med oss en tjock bunt att sätta sig in i på eng med medicinska termer inte det lättaste. Annars verkar kliniken bra och trevlig personal var där. Så nu gäller det att besluta sig. Barcelona var en väldigt trevlig stad att besöka så jag har inget emot att åka dit igen.

• Svar på tråden Instituto Marques i Spanien Barcelona
  • madsel

Hej
    Vad kostar det var inne på sidan men kunde inte hitta någon information. Har inte problem med spanska, pratat och läser ganska bra men är dålig på att skriva. Ska bli intressant och läsa vad ni tyckte om kliniken hoppas allt går bra.
    Lycka till

• Nuet

Hej, Det kostar en del 10000 euro. Sidan finns på engelska också och det är den jag har läst. Jag har även mailat på engelska till dem och pratat i telefon gick hur bra som helst. Jag skriver mer när jag varit där. Dröjer ett par veckor dock.

• MariaBCN

Hej! Jag bor i Barcelona men har själv ingen erfarenhet av I. Marques. Vi har en UNDERBAR dotter från tidigare och skall i morgon på besök inför ett eventuellt syskon! .
    Har dock hört av andra som fått barn via I. Marques och de har varit JÄTTENÖJDA med ALLT! (utom möjligtvis priset..men det ligger ju på ca samma överallt..). Som sagt, ingen personlig erfarenhet, men bara hört positivt om dem, så STORT LYCKA TILL!!!

• Nuet

Tack för infon MariaBCN! Det gör mig förstås lite lugnare inför mötet att veta detta. Samtidigt blir jag lite nyfiken på vilken klinik du besöker?

Tack för lyckönskan och Lycka till du också!

Svar på tråden Instituto Marques i Spanien Barcelona