• Malin Gumman

pappastrul

Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta Ville bara ha lite råd. Jag är 24 år och har precis fått barn.Min pappas sambo kan inte riktigt acceptera detta har inte kommenterat min graviditet eller träffat min dotter trotts att hon är en månad om några dar. Min pappa alltså mitt barns morfar verkar inte riktigt vilja stå för att han var här idag. han var här typ 20 minuter och sen ringde telefonen och han verkade väldigt stressad och försvann väldigt fort och skylde på att min dotter började skrika och att det var därför han skulle iväg. det verkade som att han skämdes för att vara här han blev helt förbytt när det ringde och sen försvann ahn väldigt fort tydligen hade han inte sagt till sin sambo att han skulle hit. Har förstått lite att de har svårt att få barn men det kan ju inte jag göra något åt. och hans sambo är bara spydig nu när vi träffas vi har aldrig gått riktigt bra ihop men nu är detr riktigt illa. pappa har aldrig riktigt funnits för mej och nu när jag känner att han vill finnas för min dotter sin dotterdotter så känns det inte riktigt som han får det. Vill bara ha nåt råd från nån som har varit i samma situatuion eller liknanade kanske nån som har bonusbarn. för att jag fattar inte.och samtidigt förstår jag att det inte alltid är så lätt vad ska jag göra?

• Svar på tråden pappastrul
  • Therese33

Har dom några gemensamma barn? Om inte så kan det vara svartsjuka från din styvmor, det låter nästan så.
    Jag tycker att hon beter sig fruktansvärt omogen, men tyvärr finns det personer som är såhär...
    Har du pratat med din pappa om det?

• Malin Gumman

Nä de har inga egna barn och jag min pappa sa nåt om nån gång att alla har jubinte så lätt att få barn. nä jag har inte pratat med pappa. det tar emot det åxå. jag vet inte vad jag ska göra.

• Therese33

Det enda du kan göra är att prata med din pappa, annars kan du aldrig lösa det, förklara för honom hur du känner utan att vara arg eller besviken...

• Nlie

Har väl haft det ungefär på samma sätt, men ändå inte. MIn fd styvmor hatade mig, någon konstig avundsjuka. Dock försökte inte hon och min far få barn, dem hade redan tillräckligt många... men då jag blev gravid så vart hon ännu surare, hon har alltid behandlat mig som skräp medans min far tagit hand om hennes barn som om dom vore guldklimpar. I mitt fall löste det sig som så att min pappa skilde sig från häxan 1 månad innan min son föddes så nu kan min far finnas här för honom och mig.
    Men jag säger som tidigare talare, du måste prata med din pappa om det, kanske till och med med din pappas sambo. Kanske behöver inte hon umgås med dig o din dotter men din pappa måste ju kunna få komma o hälsa på utan o få dåligt smavete!

mamma till världens finaste lilla Jamie
Svar på tråden pappastrul