• Momme72

Jobbigt nu... Finns det hopp?

Hej alla som kanske kan trösta!
    JAg har fått minus på mina tester efter insättning av två ägg den 25 april! Testade minus i onsdags och hade en gnutta hopp om plus igår men nej så blev det inte.
    Just nu känns det som om man inte ska orka ett varv till. Dessutom blir det på frysta ägg och då är chanserna minder! eller visst är det så?
    Jag känner att kroppen behöver vila några månader men man vill ju inte vänta för länge heller!
    Ni alla som har gått igenom detta om och om igen! Hur ska man orka? Ge mig styrka!!!

• Svar på tråden Jobbigt nu... Finns det hopp?
  • isisisis

Vad jag läst så är chanserna goda även med frysta ägg!
    Bara de klarar upptiningen så!
    Sen är det ju inte hundra procent med ÄD.Det är ca 35.
    Det finns ingenting som säger att det inte ska lyckas nästa gång! Kram!

• Momme72

Tack!!! Man vet ju att det inte är 100 säkert och därför är man ju oxå väl förberedd på ett minus men ändå...

• Misty

Åh, vad trist att det inte gick vägen! Men ge inte upp, det är många som blir gravida genom FET!

Jag är inne på mitt andra ÄD nu och har även försökt med två ivf. Lika besviken blir man när det inte fungerar, men vila nu en period från allt vad hormoner heter och ta nya friska tag efter sommaren.

100% är det väl aldrig oavsett hur man försöker bli gravid....men jag håller tummarna för dig att nästa gång lyckas ni!!!

Kram Misty (ruvardag 7 via ÄD)

• Momme72

Tack Misty för din uppmuntran! Jag håller tummarna för att det går vägen för dig denna gång! Hör gärna av dig om hur det gick!!! Kram

• Ammi1970

Ja att beskriva besvikelsen när man får minus på stickan, går nog inte. Jag försöker (dock ej lätt) tänka som så att om det är meningen jag ska få barn så lyckas vi annars är det inte meningen.

Vi fick negativt på första ÄD-försöket i december förra året.
    Vad vi får nu vet vi på söndag (20 Maj)....

Att orka och hitta styrka, jag tror styrkan finns i viljan och i den stora önskan, men att man självklart måste få vila mellan om man känner att man måste det. Men oftast har vi ju en sådan önskan och vilja i att bilda familj, så man orkar nog mer än vad man tror. Nu har jag ju faktiskt bara gjort ett äd försök innan, men jag vet där e dom som gjort så många olika försök och ändå så orkar dom gå vidare.

Vet inte om detta pladder hjälpt dig, men jag tror som jag skrev att styrkan sitter i viljan och i den stora önskan...

Ge inte upp, det borde vara vår tur snart, vi får hålla ihop och kämpa tillsammans....

*kram* och Lycka Till
    /Ammi (ruvardag 10)

• Momme72

Kram till dig oxå Ammi! Håller tummarna på söndag!

• pippimisan

Det känns ju alltid hårt just när man fått misslyckandet. Och just då tror man inte att man pallar mer, men....Man är nog som en såndär gummidocka som studar upp igen efter varje nedgång!
    Det känns bara så himla orättvist att folk som blir gravida på naturlig väg bara kan ta nya friska tag UTAN att spara pengar och ta hormoner och planera. Men sen när det lyckas, för det gör det ju trots allt rätt ofta om man orkar hänga kvar, då tror jag att det är dubbel glädje som inga andra kan fatta.
    Du kommer också att göra ett nytt försök och hitta nya krafter för att du VILL ha ett barn. Jag väntar nu mitt andra med ÄD och detta var ett nedfruset ägg men det gick bra!
    Vila lite nu så ska du se att du hittar gnistan igen!
    Lycka till!

• Momme72

Tack alla som kommer med uppmuntrande ord!!! Det värmer och hjälper otroligt mycket! Jag kommer oxå att orka... Vila först och sen nya friska tag.
    Härligt att höra pippimisan att det lyckas med frysta ägg!!!

• Fiaflopp

Såklart du komer att orka vännen,men din andra hälft och oss som puffar på dig så klarar du det mesta!
    Kyss

• Lillefot

Skickar en stor styrkekram till dig!
    Lillefot

• Momme72

Jag hade aldrig trott att de här forumen och dessa trådar kunde ge så mycket styrka och hopp!!! Tack än en gång alla!!!

Svar på tråden Jobbigt nu... Finns det hopp?