• MicaelochMaria

Sätter saliv i halsen!!!

Har en son på 16 veckor, som på senare tid börjat med nåt nytt. När han ligger och sover som bäst, så sätter han plötsligt saliv i halsen, hostar och bubblar och får ingen luft! Jätteobehagligt, lika skräckslagen varje gång! Lyfter upp honom och håller honom upprätt, tills han hämtat sig. Hur vanligt är detta, är det farligt, och finns det nåt att göra åt?

Tacksam för svar!

Kram på er alla!

• Svar på tråden Sätter saliv i halsen!!!
  • Sizzela

Min dotter som är 20 v nu gör på exakt samma sätt men har hållt på med detta sen hon var i princip nyfödd. Förstår precis hur rädda ni blir. I början gjorde jag precis som ni, lyfte upp och så men sen slutade jag med det eftersom hon alltid tycktes "klara av det själv". Min dotter är heller aldrig lessen längre när det händer utan fäktar o hostar lite och ler sen som vanligt. Blir barnet rädd och ledsen när det händer kanske det är bra att ta upp dom. Jag frågade läkaren på BVC om detta och hon sa att en del barn har väldigt lätt för att göra så (inkl. hennes eget)och att det är totalt ofarligt och att det försvinner efter hand. Finns heller inget samband enl henne att barnet skulle ha lättare för att sätta i halsen när man börjar med purè än andra barn. Jag har hållt på med smakportioner nu i några veckor och än har hon aldrig satt i halsen (så det verkar stämma).

• MicaelochMaria

Tack så mycket för ditt inlägg, nu blev vi lite lugnare... Uscha, när man inte vet! =(

Tack än en gång!

• Sizzela

Ingen orsak, vet hur hemskt det är att "noja" sig för något.

Kram på er

• Sundström

Det har Victor gjort hela tiden också. Han är nu 8 månaders och gör det fortfarande.

Mamma till Victor 8 månader
  • annah75

Så gjorde min dotter under en kort period precis när den första tanden började titta ut och hon antagligen hade väldigt mycket salivutsöndring... De gick över ganska snabbt....

• Kmamman

Hej. Min dotter har gjort detta i 1 1/2 år nu. Hon fixar det själv men det är fortfarande lika obehaglig. det ska gå över säger de. 

hälsningar en nojig mamma

Svar på tråden Sätter saliv i halsen!!!