Någon med erfarenhet (krångligt)
Man min och jag har två barn tillsammans (2,5 år och 11 mån). Min man har dessutom 2 adoptivbarn (tonåringar) sedan tidigare. Bor i en annan stad som gör det struligt för dem att ses så ofta och kontakten är si och så där pga mycket dåligt förhållande ml deras mamma och min man.
Nu till saken, finns det någon som har erfarenhet av hur små barn på 2,5 år kan reagera när hon plötsligt får höra 2 andra flickor kalla hennes Pappa för Pappa till en sammankomst om kort tid. I förvägen ställer hon smarta frågor till mycket annat dagligen så jag bara undrar om det just i denna självständighetsfas skulle göra henne ledsen och otrygg. Det finns andra till sammankomsten som har svårt vid att kontrollera sig och kan säga saker som: ta nu din halvsyster i handen och sånt....jag känner inte heller för att intensivträna henne vid att titta på foto inför denna sammankomsten därför att efter den kommer de troligen inte ha så mycket med varandra att göra. Vi önskar bara att höra om det finns någon som redan gjort positiva/negativa erfarenheter av just en sån situation. Min fråga handlar mest om vilka funderingar en sån liten flicka vill göra sig och kanske inte kan förmulera till oss men kanske istället tar det inåt och blir tyst eller sånt.