• pippimisan

Lyckad äggdonation från AVA

Hej alla ni som kämpar!
    Jag vill bara ge lite inspiration och berätta att när det ser som mörkast ut kan det vända... Jag fick mitt första missfall 1987 och det har blivit "en flock" efter det. Både naturliga men sedan 2000 med IVF. Jag gjorde 5 st. 3 fullföljda som slutade med missfall och 2 som avbröts p g a för lite ägg. La allt på hyllan för att jag inte orkade mer men efter ett år, när jag skulle bli 40 tänkte jag att jag skulle ge mej själv ett försök till innan jag gick vidare i livet. Det blev äggdonation på AVA, Tammerfors. På första försöket fick jag min älskade unge, Mi Rakel, idag 1 1/2 år och jag kan ärligt säga att utan henne hade jag aldrig blivit en hel människa. Vi frös ner befruktade ägg och nu väntar vi syskon till Mi som om allt går väl kommer att födas i slutet av okt/början på nov. Jag blir så rörd när jag tänker på att jag, som tycktes vara ett omöjligt fall, faktiskt väntar mitt ANDRA barn! Så visst kan det hända under. Men det kan ta tid och vara jobbigt. Lycka till alla ni tjejer som kämpar! Hoppas att ni och era förhållanden orkar.

• Svar på tråden Lyckad äggdonation från AVA
  • Ankelankan

Härlig historia. Grattis! Får jag fråga hur gammal du är Pimmimisan?

• Nuet

Åh vad roligt att läsa! Orkade ni under nästan 20 år så ska väl vi också orka ett tag till...

• cetta

Stort grattis till dig!!! :D

Vilken solskenshistoria till slut! Även om det var många regnskurar på vägen! Du ger oss ork att fortsätta försöka!

• Fiaflopp

GUD vilket underbart inlägg,du räddade min Måndag och det tackar jag för!!

Grattis till dina 2 underverk,du gav mig hoppet åter...

• Momme72

Tack för ditt hopp! Jag har just testat minus efter äggdonation. Detta var mitt första försök och vi har ägg i frysen! Det finns hopp även för mig även om det är tungt nu...

• Gabriella82

Grattis! Vad härligt att höra.
    Det är sånthär man behöver höra/läsa för att orka kämpa vidare, för nån gång är det väl ändå min/vår tur att lyckas.
    Kram

• Sleepingbeuty

Låter helt underbart!!! Det finns HOPP!!!! Tack!!

Svar på tråden Lyckad äggdonation från AVA