För litet foster..?
Jag var hos gynekologen i tisdags och var enligt mina beräkningar i vecka 7+1. Han gjorde VUL och hittade en liten blåsa och en prick med ett hjärta som pickade. Han vred och vände på staven och försökte få en bättre bild men pricken blev liksom inte mer form än så. Sen sa han att jag troligtvis inte var 7+1 utan någon vecka mindre. Detta baserade han på att min menscykel är 32 dagar. Han ville kolla en gång till om två veckor så jag fick en ny tid. När jag kom hem tänkte jag NÄE det stämmer lilksom inte! Jag vet ju vilken dag ägglossningen var och graviditeten måste ju ha inträffat senast 48 h efter det. Jag kan alltså vara 7+0 men inte mindre gången än så. Vad tror ni? Har ni varit med om detta. Jag känner nu att fostret troligtvis har något fel och allt kommer gå åt skogen. Till saken hör att detta är mitt tredje barn och jag har varit på VUL vecka 7 båda graviditeterna tidigare. Då har jag för mig att fostret har sett ut som en jordnöt med en tydlig början och slut, vilket det inte gjorde nu. Jag kan ju minnas fel förstås. Har ni gjort VUL vecka 7, hur såg det ut? Vad tror ni?