• Flätad

tygsoffa hos barnfamilj...?

Jag vill ha en tygsoffa nu när vi ska byta ut lite möbler. Sambon och jag är dock inte överens om vilken typ av soffa vi ska ha Tycker tygsoffor är skönare o mysigare men jag undrar såklart hur praktiskt det är med små barn...? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden tygsoffa hos barnfamilj...?
  • Crazy Baby

För tre år sedan köpte vi ny soffa! Maken ville ha skinn, jag tyg! Ett år efter soffonköpet fick vi vår första dotter! Gissa om jag har ångrat att vi har en mörkbrun tygsoffa! Den är för övrigt inte speciellt brun längre utan mer brun med vita babykräkfläckar!

• pennylane82

Jag vill oxå ha en tygsoffa, gärna vit..men min sambo tycker att det är jätte-opraktiskt när man har en son på 3 år som kladdar..haha. Men vi kommer nog att ha den i tv-rummet på övervåningen där vi aldrig sitter och äter eller fikar. Då kanske den inte beöver bli så smutsig...

• blackangel

Vi hade tygsoffa i många år. Som tur var, var allt tyg tvättbart för den behövdes tvättas MÅNGA gånger.

Köpte förra året skinnsoffa och den är så mycket mer praktisk, men dock inte lika skön som tygsoffan..

• Miss Lau

Vi har tygsoffor och jag tycker inte att det är några problem. Tidigare hade vi kritvita och det var praktiskt för de gick i värsta fall att göra rent med klorin. Nu har vi bruna men jag tycker att det också går bra.

Men avtagbar klädsel är nog ett krav, iallafall för vår familj.

• raspberryrevolution

Vi ska ha barn och har precis köpt en ny tygsoffa, men i ett begie,vitt,brunt mönster och som är tvättbart... hoppas att fläckarna försvinner i mönstret

• Norrbotten

vi har tyg soffa tycker det funkar rätt bra, hade filt över soffan när hon var riktigt liten och kräktes mycke, men ja nu tycker jag det går rätt bra,, Vist kladdar hon ibland men ja hitils har det inte blivit nå rejäla fläckar.. Fick ioförsig ta av allt tyg och tvätta de här före jul då hon kom på att man kan gå och droppa med välingsflaskan   så om tyget går att ta av och tvätta är en fördel (annars finns det väl textil tvätt som man kan spreja på och torka av) vet inte exakt hur sånt funkar har funderat på och pröva då det är lite jobb me och altid ta lös tyget och tvätta...

*** Stolt mamma till Alva ***
  • Kristin24

vi har tygsoffa...har en dotter på 2,5 år och det funkar bra. Ska snart ha en bebis så då blir det väl annorlunda mendet går att ta bort klädseln och tvätta...finns massor av sånna soffor nu för tiden.

Go och glad Kexchoklad
  • Andrundrun

Vi har i tyg. Det är naturligtvis lite trixigt. Men lär man barnen att äta vid köksbordet så blir det ju inte så mkt fläckar. Skulle råda till att köpa tygsoffa med avtagbart tyg. Det har vi just nu så det blir jättesmidigt att dra av och tvätta.

• Andrundrun

Våra soffor är beiga så fläckar syns tydligt.

• yndra

Jag har en ganska mörk tygsoffa, där syntes de "tidiga" fläckarna som ersättning, de små spyorna som tycktes rinna ur sonen för jämnan när han var bebis. Idag är det blåbärsoppa som spills och det syns inte alls! Men så fort han har vuxit ur spilla och drälla åldern ska det skaffas en ny soffa för jag har tvättat och tvättat dessa dynor så man får gissa sig till ursprungsfärgen

Svar på tråden tygsoffa hos barnfamilj...?