• alexix

Champix - abstinens?

Hej ..

Jag är nu inne på snart min 5e v med champix.
    Har vart helt rökfri nu i 17 dagar ( Inte ens ett enstaka bloss), men har nu ca varannan dag ganska svår o jobbig abstinens
    Ni som har ätit champix eller har erfarenheter av dom , hur har det varit för er?
    Börjar tro om det är tabletterna som ger sånn abstinens..?

• Svar på tråden Champix - abstinens?
  • Anonym

Min pojkvän åt Champix för ett tag sedan, och enligt vad han säger så kommer abstinensen från Champix. :)

• Anonym

Det är väl så att det går i faser vare sig man slutar röka med hjälp eller helt på egen hand. Jag är på v 12 med Champix (eg sista men jag har fått fler för att kunna trappa ur den). Jag har inte märkt nån speciell abstinens, tycker mer att suget kommer som små pustar ibland.

• alexix
    Anonym skrev 2007-05-16 15:12:53 följande:
    Det är väl så att det går i faser vare sig man slutar röka med hjälp eller helt på egen hand. Jag är på v 12 med Champix (eg sista men jag har fått fler för att kunna trappa ur den). Jag har inte märkt nån speciell abstinens, tycker mer att suget kommer som små pustar ibland.
    jo det gör det ju , men jag tycker det ska minska nån gång  , har vart rökfri nu i 24 dagar o har fortfarande svår abstinens nästan varje dag.., det e de jag tycker e konstigt det borde ju minska tycker jag.. .
  • Anonym (3:an)
    alexix skrev 2007-05-16 15:20:29 följande:
    har vart rökfri nu i 24 dagar o har fortfarande svår abstinens nästan varje dag.., det e de jag tycker e konstigt det borde ju minska tycker jag.. .
    hmm, va skumt... jag har nästan inte haft nån abstinens, iaf inte någon svår sådan!
  • Anonym (3:an)

Förresten, testade du att röka efter du trappat upp till full dos? Det gjorde jag, inte för att jag var röksugen utan för jag ville testa... o det var ju verkligen så... hela kicken borta... så coolt, hade lika gärna kunnat röka tidningspapper!

• alexix

jo jag rökte sista ciggen på dag 10 och då smakade det inget ...
    Tycker oxå att det är konstigt att jag har sånn abstinens fortfarande..
    Prata me sköterskan på vdc som håller i detta , vi ska träffas om 2v så få se hur det käns då.
    Ja , jag hade inte klarat av o sluta utan champix.
    Kanske jag behöver en starkare dos eller nå...

• Mamma till 5 underbara barn

Hello.
    Jag testade Champix i två veckor, sen klarade jag inte av biverkningarna. trött, arg...
    ledsen...Men nu efter tre ½ månad utan ett bloss kommer det ENORMA sug emellanåt..
    Så är det  bara.

Mest efter 1 månad
    2 månader 4 månader 6 månader samt ett år.
    Sen lär helvetet vara slut om man får tro de som gått före.. .-)

• tjenixis

Jag äter oxå xhampix och är inne på min 6e vecka. JAg har oxå en del abstinens man jag tror att den kommer ifrån att man förbjudit sig själv, man förskönar cigarreterna och det känns nästan som om man förlorat sin största stöttepelare. Hjärnan e smart och jag tror att oavsett vad abstinensen kommer av så kommer man aldrig undan den. Champix hjälper till med topparna av abstinensen men givetvis är det jobbigt ändå...det ska det ju vara!

Lycka till alla ni som tappert kämpar!

• alexix

Hej..

Nu har jag vart rökfri i 30 dagar   o abstinensen börjar faktiskt avta lite , har inte haft nästan nå abstinens dom 2 senate dagarna ... ÄNTLIGEN kanske ... hoppas de forsätter så ..

Svar på tråden Champix - abstinens?