• Maura

Chans att lyckas på de olika klinikerna?

Hejsan,

säkert en fånig fråga men skit samma

har varit i kontakt med EGV i Riga, de säger att chansen att lyckas vid ÄD är 36%. En annan klinik, i Barcelona, säger att chansen är 60%. Hur är det med de andra klinikerna, vad gäller i Sverige??

• Svar på tråden Chans att lyckas på de olika klinikerna?
  • Momme72

Hej,
    Jag kan inte svara för vad som sägs i Sverig men på Ava i Åbo räknar man med ca 36 % precis som i Riga. Jag har dock hört andra bud men aldrig så högt som 60, jag gissar att det är att vara för optimistisk oavsett vilken klinik man tillslut väljer... Önskar dig lycka till!

• Tagetes66

Väestöliitto i Finland säger att 60 % blir gravida, 40 % föder barn vid första försöket. Väestöliitto tar dock inte emot svenskar (tror jag), "halvoffentlig" sjukvård. De har väldigt lång kö, och mycket få donatorer att fördela.

• Maura

Tack Momme och Tagetes,

jag blir väldigt fundersam över att det kan skilja så mycket, varför skulle det göra det -har de mycket bättre ägg, en annan teknik eller??

Har läst i annan tråd att det finns kliniker i USA som lovar 80% chans att lyckas! Samtidigt är det mycket dyrare både i Spanien och i USA så det är ju ingen självklarhet att man kan prova där.. och om man provar där har man förmodligen bara råd med ett försök. Usch hur skall man välja?

Kram M

• Maura

Tack Momme och Tagetes,

jag blir väldigt fundersam över att det kan skilja så mycket, varför skulle det göra det -har de mycket bättre ägg, en annan teknik eller??

Har läst i annan tråd att det finns kliniker i USA som lovar 80% chans att lyckas! Samtidigt är det mycket dyrare både i Spanien och i USA så det är ju ingen självklarhet att man kan prova där.. och om man provar där har man förmodligen bara råd med ett försök. Usch hur skall man välja?

Kram M

• Momme72

Hej igen,
    Även om jag hoppas att det är större chanser i USA och Spanien (FÖR ER SKULL SOM SKA FÅ ÄGG DÄR)så har jag svårt att tro att det kan skilja så mycket. Läste oxå den andra tråden som jag gissar att du läst... Man kanske beräknar på olika vis och dessutom tror jag att de både i Finland och Sverige vill vara något återhållsamma med optimismen, hellre lite lägre procent så att man inte hoppas för mycket. Ja jag vet inte men man kan spekulera! Vad tror ni andra?
    Jag testar på onsdag och hoppas iallafall till 50%!!!

• Maura

Du kan säkert ha rätt Momme.. Hur menar du skall du grav.testa på onsdag eller skall du testa ÄD? Nyfiken

• Momme72

Hej,
    Jag ska grav testa. Gjorde insättning på Ava i Åbo den 23 april... Jag är väldigt nervig och spänd. Tvivlar och hoppas om vart annat! Jag tycker för övrigt att det har varit väldigt bra i Finland. Bra bemötande och lätt eftersom de pratar svenska!

• Maura

Oj vad spännande!! Himmel, jag blir helt skakis bara av tanken Det kommer säkert att gå hur bra som helst!! Fick du tillbaka ett eller två ägg?

Kram M

• isisisis

Man har ju hört liknande överdrifter när det gäller IVF behandlingar på 40 plussare.
    Endel är nog överdrivet optimistiska.Tyvärr.

• Maura

Men det där undrar jag också över. Jag vet att många 40+ har fått besked om 36% chans att lyckas vid EGV i Riga. Jag har fått samma svar men jag är "bara" 36 år. Tilläggas skall att EGV inte sett mina journaler och att vi inte talat om varför mina tidigare IVF inte fungerat.. Det verkar som om man generellt talar om chanserna att lyckas i förhållande till hur ungt och hur bra det donerade ägget är inte i förhållande till hur gammal mottagaren är.. Min IVF klinik i Sverige menade också att chanserna vid ÄD till största del avgörs av embryots kvalitet och att kvinnans ålder äv av underordnad betydelse...

Svar på tråden Chans att lyckas på de olika klinikerna?