• Venus

Tack för ert stöd - från en ÄD

För 1½ år sedan donerade jag ägg.
    Idag vill jag tacka er alla som funnits där och stöttat mig genom denna process.

Det är ingen lätt process att gå igenom, det har jag märkt av med tiden.
    Det tog en hel del på mitt psyket även om jag inte trodde det när jag startade.
    Antar att jag var ganska naiv. Så därför är jag tacksam för att ni funnits där, även om ni själva kanske inte märkt av det.

Det är många frågor som dyker upp och väldigt många av dem kan man aldrig få svar på.
    Jag ångrar inte att jag donerat ägg, om förutsättningarna för mig stämmer i framtiden så kommer jag göra det igen och igen och igen. Så länge jag inte mår superdåligt av det så kommer jag fortsätta.
    I dagsläget är det dock inte rätt läge, jag har så mycket annat som jag vill göra för mig själv först. Jag måste få ta del av mitt eget liv igen innan jag hjälper någon annan med framtiden i sitt.

Jag uppdaterade min blogg med ytterligare en del, ÄggDonation Del 4 - Vad hände sedan? för den som är nyfiken att läsa lite mer om mina tankar nu 1½ år senare och kanske får ni svar på frågor som ni har.

Åter igen så vill jag tacka alla som funnits där, NI är guld värda!!!

• Svar på tråden Tack för ert stöd - från en ÄD
  • Fiaflopp

Det är DU som är guld värd vänen,du vet ju nu vad du gjort men du vet fortfaramde inte HUR det känns för oss som behöver...

STOR KRAM och en jävla massa rosor till dig vännen!!!

• miss maple

Tack för det du gjort och vill fortsätta göra.
    Instämmer i Fiaflopps ord.
    Kram.

• Glad 73a

Det är en fantastisk chans du gett de två par som delade på dina ägg. Jag är övertygad om att det gick vägen för dem...det var ju så många ägg. Man förstår ju också dina tankar kring de eventuella barn som blivit. Och känslan av tomhet att inte veta. Det du får tänka på är att du har gett dessa par en ärlig CHANS till att bli föräldrar. En chans de inte hade haft utan din hjälp. Det är värt mer än jag kan beskriva...otroligt stort och vackert. KRAM till dig. Jag hoppas att du kan gå vidare i livet med enbart positiva känslor kring detta och att din direktdonation kommer att gå vägen. Och senare också din egen tredje graviditet så klart! Tänk också på dej själv:)

• LitenOglad
      Blir rörd till tårar! Du UNDERBARA kvinna! Du anar inte vad det är värt för oss som har blivit förärade att bli mottagare!

Även om inte det lyckas så är man så tacksam att man har fått chansen att få försöka och att där är en ängel till kvinna någonstans som går igenom detta för MIN / VÅR skull ! TACK!!!!  

Många kramar / Caroline
  • Marelb

Intressant att läsa dina tankegångar kring att inte vilja veta om det blev barn eller inte. För mig känns det självklart att jag vill veta det, bara för att slippa tänka på om det kan ringa på dörren eller ej, om jag blir donator. Men ju mer man läser om andras tankar och erfarenheter så kommer man väl på själv sedan vad som är bäst. Tack för att du delade med dig!

Svar på tråden Tack för ert stöd - från en ÄD