• babytjej

    snabb hjälp om gravsten

    en liten fråga, gravstenen till vår son e klar o kommer idag, men kyrkogårdsförvaltningen har stängt nu, kan man bara åka ner där o sätta dit den själva eller måste de va med? snabb hjälp tack då svärföräldrarna e på väg med den...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-03 16:39:31:
    jag bor i blekinge

  • Svar på tråden snabb hjälp om gravsten
  • Lilla Mjau

    Vet inte hur ni har det men hos oss fick vi inte sätta stenen själva. Den skulle grävas ner på speciellt vis och sättas fast i lekablock under jorden osv.


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Lilla Mjau

    Tja, jag vet inte! Men det kan alldeles säkert skilja sig åt från kommun till kommun, det tror jag. Är det liggande eller stående sten? Liggande sten borde ju inte vara några problem tycker man....


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • babytjej

    det e en stående sten, tänkte om man bara kunde ställa den där tillfälligt under natten så får de hjälpa oss i mån...eller får den ligga i bilen tills imån

  • Lilla Mjau

    Hade jag varit som ni hade jag väntat tills imorgon, så allt blir rätt från början. Det är ju väldigt tråkigt om stenen t ex skulle råka välta under natten och spricka exempelvis. Samtidigt som jag förstår att ni vill få den på plats bums!


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • gambler07

    det där borde de som ni har köpt stenen av ordna med, det ingick i priset för oss.

    Precis som Lilla mjau säger så är det ju lite som ska fixas, men förstår precis hur du känner. man vill ha den där bums men vänta så allt blir rätt...

    Lycka till!


    * med en ängel i mitt hjärta *
  • babytjej

    vi köpte den privat o han fixar inget sånt, men det löste sig, de kommer med den imån istället så jag ska ringa vaktmästaren imån när jag vaknar o säga att vi kommer under dagen...

  • Eva S

    Vad bra att det löste sig. Vi satte vår sten själv och ingen har haft några invändningar. Men det var en liten natursten så det var inget fundament eller så. Vi är också från Blekinge.

  • babytjej

    nu har jag pratat me vaktmästaren, vi skulle skickat en ritning som de kunde godkänna först, men vi har ju ingen ritning då den e beställd privat.

  • Lilla Mjau

    Kan dom inte komma ner och titta på den då? Jag vet att vi var tvugna att visa upp ritning innan stenen godkändes. Det är ytterst ytterst sällan det är några problem så länge man håller måtten på stenen och inte har några "upprörande" symboler/text på stenen. Så det borde inte var några problem för er heller.


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Lilla Mjau

    Vad skönt för er! Får man se en bild kanske?


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • babytjej

    ska lägga in bilder som e bättre imån, men där ligger en du kan se...

  • Lilla Mjau

    Jättefin sten!


    - Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
Svar på tråden snabb hjälp om gravsten