• Louise3

Hur räknar man egentligen?

Hej!
    Jag har insett efter 2 års fruktlösa försök att min menscykel endast är 26 dagar. Är det någon som vet hur man räknar ut när ägglossningen är då? Är det ändå 14 dagar från mensens första dag? Eller blir den perioden kortare också? Lite pinsamt att jag inte vet detta men jag hoppas på bra förklaring som jag brukar få här!

Kram på er!

• Svar på tråden Hur räknar man egentligen?
  • Vujka

Hej!
    Jag har också en menscykel på 26 dgr och har haft äggl. både på dag 9, 11 och dag 12 från mensens första dag. Fast oftast var nog på dag 12. Så det kan vara lite olika. Det säkraste sättet att kolla detta är att köpa äl-test på apoteket och börja testa på kanske dag 10 för att se när äl inträffar exakt.

Önskar dig/er lycka till!

• Solis65

Hej, jag har en cykel på 25 dagar. Jag har som många andra har jag förstått 14 mellan ägglossning och mens så med andra ord är det 11 dagar mellan första mensdag och ägglossning. Bästa sättet att ta reda på detta är att testa i mågra månader. I instruktionen kan man läsa sig till på vilken ag man bör börja testa utifrån hur lång cykel man har.

Lycka till!

*** Hoppas och längtar ***
  • Bromma105

Jag har också en cykel på 25-26 dagar och har kollat med ÄL-test. Ibland blir det ca 12 dagar innan mens.
    Sen har jag det så bra att jag bara blöder i ca 3 dagar, men jag vet inte om det påverkar fertiliteten eftersom vi har problem att bli gravida.

Svar på tråden Hur räknar man egentligen?