• Mrs Darcy

Nu VILL jag verkligen...

Jag har bestämt mig... tror jag! ;) Nu vill jag genomföra en äggdonation!! Vad är bäst? Hitta ett par som man hjälper fram i kön, eller bara helt allmänt ringer till tex HS?

Mitt största hinder? Vet inte hur jag ska berätta för maken??? Vill gärna komma i kontakt med andra som har gjort detta, som har man och barn hemma!!!

Skriver mer sedan....

• Svar på tråden Nu VILL jag verkligen...
  • Mrs Darcy

Och ÄR det så att det tar minst ett år innan man får donera pga testerna man måste ta?

• Glad 73a

Hej Mrs Darcy!
    Det tar minst ett halvår eftersom tester för exempelvis HIV, Hepatit, etc måste tas med ett halvårs mellanrum. Hoppas att din man förstår...det tror jag absolut. Det är verkligen en jättefin önskan du har - att hjälpa andra människor att få ett efterlängtat barn, som de inte kan få utan en donerad äggcell.
    KRAMAR och lycka till!

• Mrs Darcy

Tack för peppningen! Jo, jag funderade på det där med testerna, och hade funderingen på om inte de tester jag tagit i samband med mina egna graviditeter borde vara nog. Fast egentligen spelar det ju ingen roll, har ju inte själv någon brådska...

Går en serie på TV nu om bl.a ÄD och hoppas på att våga säga något till maken om mina planer på ÄD i samband med ett sådant avsnitt... Konstigt att det ska kännas så svårt, men på den fronten är vi väldigt olika och min makes attityd är snarare "sköt dig själv och skit i andra"... så det är ett litet hinder.

• kate79

Hej!

Jag har inte än blivit godkänd donator men har varit och lämnat blodprov och träffat doktorn och kuratorn. Min sambo ställer sig bakom mitt beslut men vill inte direkt vara inblandad mer än att han vet vad jag kommer att göra.

Jag kommer att donera i Malmö, fick leta innan jag hittade vart jag skulle vända mig, det i Malmö har precis öppnat så innan skickade de äggdonatorer till HS.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Marelb

Känner du någon som står i kö så skulle jag ju hjälpa dem fram men har man inte det så spelar det ju ingen roll. Då hjälper man ju den som är på tur i kön.

Jag var också lite orolig för vad min man skulle säga men det var ju helt obefogat visade det sig. Vad säger Karln? "Jag kan väl donera sperma samtidigt då"... Det bästa är väl att besrätta om dina tankar och höra vad han tycker. Annars får du ju inget veta.

Vad är det för serie du pratar om? Det låter verkligen som om jag har missat nåt här!!!

• Fiaflopp

Ja undrar jag med vad det är för serie ju men TS verkar inte finnas kvar?

• LJF

Min man tyckte det var helt ok tills jag berättade att man inte är helt anonym. Så jag lät det ligga på is ett tag sen sa jag bara att jag skulle donera även om han inte tyckte det var helt ok, för jag tror att jag troligtvis skulle ångra mig senare i livet om jag inte gjorde det. Nu när det börjar närma sig ska ta min första spruta i kväll så är han mer orolig över hur jag ska klara av att ta mina sprutor, så nu finns inte det problemet.

Jag har däremot börjat oroa mig för tänk om det inte blir några ägg eller att de är dåliga då har man liksom lurat någon som verkligen har hoppats så jag har tyvärr börjat få lite prestationsångest. Jag vet ju att jag inte kan göra någonting åt hur min kropp reagerar men jag vill ju så gärna hjälpa till.

Jag kommer att hjälpa dem som står näst på kö.

• Fiaflopp
    LJF skrev 2007-05-10 10:59:52 följande:
    Min man tyckte det var helt ok tills jag berättade att man inte är helt anonym. Så jag lät det ligga på is ett tag sen sa jag bara att jag skulle donera även om han inte tyckte det var helt ok, för jag tror att jag troligtvis skulle ångra mig senare i livet om jag inte gjorde det. Nu när det börjar närma sig ska ta min första spruta i kväll så är han mer orolig över hur jag ska klara av att ta mina sprutor, så nu finns inte det problemet.Jag har däremot börjat oroa mig för tänk om det inte blir några ägg eller att de är dåliga då har man liksom lurat någon som verkligen har hoppats så jag har tyvärr börjat få lite prestationsångest. Jag vet ju att jag inte kan göra någonting åt hur min kropp reagerar men jag vill ju så gärna hjälpa till.Jag kommer att hjälpa dem som står näst på kö.
    Du är fantastisk!!
    Och du ska INTE oroa dig för hur många blåsor du får och hur många ägg det blir av dem...vi som behöver ägg är enormt tacksamma över att ha fått chansen över huvudtaget!

Lycka till med sprutorna,det kommer att gå galant!
  • LJF

Tack fia för uppmuntrande ord, du är en beundransvärd kvinna alltid uppmuntrande ord (jag har läst väldigt mycket här inne under äd) trots att du själv har det kämpigt. Jag håller tummarna för dig och alla andra tjejer här inne läser och hoppas för er alla.

• Fiaflopp

Tack snälla du själv..för att du skriver som du gör,detkänns så enormt bra att höra att man är beundransvärd trots att man emellanåt känner sig SÅ värdelös..just på grund av detta probem.Det är enormt svårt...

Försöker hålla modet och hoppet uppe och smitta av mig på mina medsystrar!

• LJF

Jag är övertygad om att du är en väldigt bra smittokälla. Det är tur att det finns såna här i världen och på FL såklart.

Du hade rätt, det gick galant, kanske är galant ett lite väl starkt ord för att sitta med sprutan i handen typ 3 min innan jag vågade sticka mig, men i morgon går det säkert mycket lättare.

• Fiaflopp

Ja du ser...inte kändes den nåt?
    Jag har ju själv haft enorm rädsla för nålar men efter alla försök så har den skräcken lagt sigOskyldig

Galant är ett aldeles utmärkt ord för du klarade det ju....och nästa gång vet du hur det känns och då går det ännu mer galantFlört

Tack återigen för dina fina ord och det du gör!!!

• Fiaflopp

Hmm du lämnar på HS eftersom du bor där du gör,är det så?

• Fiaflopp

Där har jag blivit plockad 2 ggr så om du undrar något så ör det bara att fråga,vet precis!

Eller så finns min inbx!

Svar på tråden Nu VILL jag verkligen...