• Maura

Vad gäller för att man skall vara berättigad till äggdonation?

Som rubriken säger, vad gäller egentligen? Har ni börjat med IVF och sedan blivit skickade till ÄD, varför?

snälla, snälla tacksam för svar. mvh Annika

• Svar på tråden Vad gäller för att man skall vara berättigad till äggdonation?
  • Fiaflopp

Svarar här också Flört

Man ska ha dåliga chanser att lyckas med de egna äggen.
    Att man inte producerar egna ägg alls.
    Att man har hamnat i ett för tidigt klimakterie

Några exempel....

Jisses,jag fattar faktiskt inte mig på vissa läkare som påstår att du inte skulle vara berättigad ÄD...har du möjlighet så byt läkare!

• syster J

Maura: jag trodde inte heller att jag skulle vara berättigad till ÄD eftersom jag fått ut många ägg vid mina ivf:er. Men efter påtryckning och goda ord och råd från fiaflopp =) (Hej!) så pratade jag med min läkare. Hon skickade en remiss till HS med anledning av mitt fsh och med det mindre chans till graviditet via ivf. Jag har ju som du vet dock blivit gravid 2 ggr men fått mf. Har inte hört av HS ännu eftersom de har läkarbrist. Men enl barnmorskan som jag pratade med där är det ytterst ovanligt att få avslag på remissen ang ÄD då min läkare anser att vi är i behov av det. Nu hoppas jag ju iofs att jag slipper genomgå ÄD och att det ivf-försöket vi just genomgått tar sig och blir en fin liten bebis *ler*.
    MEN jag säger som fiaflopp - STÅ PÅ DIG. Din läkare borde väl i varje fall kunna hjälpa till med en remiss och får du avslag på den så har ni ju i varje fall försökt.
    Lycka till och du, håller tummarna för att ditt pågående ivf leder till en liten fjunig bebbe =)
    Kram J

• Maura

Tack goa, fina medsystrar Jag skall försöka lösa det här redan på måndag. Hör av mig med en uppdatering så snart jag kan.

Finns det fler med uppmuntrande historier?? Behöver allt stöd jag kan få, känner mig sååå liten och maktlös. Kram M

Svar på tråden Vad gäller för att man skall vara berättigad till äggdonation?